elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Då var det snart dax igen

Av Jenny Nyberg - 26 juli 2011 20:14

Ja nu är det riktigt nära igen.

I morgon blir första arbetspasset efter en längre ledighet. Vad jag vet så här långt så kommer jag hem i morgonkväll eftersom bilen ska på verkstad torsdag och fredag. Det blir till att ta en annan bil de återstående dagarna, men det ska väl gå bra tror jag.

Jag har faktiskt saknat jobbet lite dom här dagarna.

Det är nu jag känner jag fått klämm på det och eftersom jag trivs så bra så vill jag jobba så mycket jag kan meddans jag har ett jobb. Ingen vet ju vad som händer i höst men om jag får hoppas så blir jag kvar på Forslunds.


Idag for jag till min äldsta vän.

Hon fyller 90 i september och är hur go och häftig som helst. Jag träffade henne när jag jobbade i hemtjänsten i Uppsala och vår kontakt har hållit i sig efter att jag slutade jobba där. Det är så skönt att åka till henne med en bakelse och sen bara sitta ner och prata en stund. Många gamla saknar nog att bara få prata av sig lite, men personalen i hemtjänsten har inte tid med sånt längre. Hon är så go och glad jämt när vi träffas så jag får ut så mycket av våra möten själv, sen om jag kan skänka henne lite glädje så gör jag det gärna.

Det är så skönt att få prata med nån som bara känner mig som den jag är. Hon har inte varit med under min uppväxt, hon har inga andra minnen av mig än den ansvarsfulla medmänniska jag var när jag jobbade med henne. Men hon förstår när jag kommer med privata saker som trycker och hon lyssnar och ger stöd om jag skulle behöva. Jag tror att hon har blivit lite som en extra mor/farmor eftersom mina riktiga är döda sen många år.


Eftersomjag vet att jag kommer hem i morgonkväll så behöver jag inte packa den stora väskan i kväll. Men jag brukar ha allt med mig ändå i bilen. Sovsäck, kudde och extrakläder får ligga kvar i bilen så vet jag att det ändå finns där om jag skulle behöva dem. Däremot behöver jag inte packa ner så mycket mat. Det räcker med matlåda och lite russin. Russinen rekomenderar jag eftersom dom innehåller naturligt socker som är oslagbart mot tillfällig trötthet. Efter många mil bakom ratten utan uppehåll så kan det blir lite segt i hjärnan och där kommer russinen in i leken. Annars finns bara ett motmedel mot trötthet, sömn. Komihåg det när ni tar personbilen och kör långt och länge trotts att ni kanske inte orkar. Stanna och sov en stund, sen kan ni fortsätta utan att utsätta andra trafikanter för onödiga risker.


Nu ska jag släppa ut hundarna innan jag hoppar i duschen för att sedan sova ett par timmar.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards