elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

En ganska lugnt vecka, som vi nu kan lägga till handlingarna.

Av Jenny Nyberg - 30 juli 2011 18:33

Ja det måste jag väl ändå säga. Jag har kommit hem och sovit i min egen säng varje natt och jag har haft bra körningar på dagarna, så jag kan inte klaga, även om jag inte brukar klaga på jobb eftersom jag så sällan har dom.

Men det är lite med hjärtat i halsgropen som jag inser att jag bara har två veckor kvar och jobba. Som sagt, när jag sökte detta så sa man att det fanns en chans till förlänging men jag vågar inte hoppas på de.


Men jag har en underbar tur att allt fungerar så bra hemma när jag är borta. Min älskling sköter hundarna och allt runt omkring så när jag kommer hem på kvällarna blir han överaskad.


Vad har då hänt? Jag har faktiskt inte så mycket att rapportera om. Jo förresten.

Jag har ju ganska många arbetskamrater eftersom det är ett ganska stort åkeri som jag jobbar för men så har jag hunnit en vän utöver dom andra. En så jävla kul kille som nästan gör mig trafikfarlig när vi pratar telefon. Han kan konsten att berätta en händelse så det känns som om man själv var med när det hände. Han kan beskriva saker så det bara blir så komiska. Det har hänt två gånger nu att jag har fått stanna bilen och skratta färdigt innan det går riktigt illa.

När man sitter i en lastbil hela dan med endast de kommersiella radiokanalerna som sällskap så är det en skänk från himmlen om någon vänlig själ vill tala med en och om dom dessutom kan få en skratta så känns allt mycket lättare. Han är en av alla dessa underbara män på mitt jobb. Jag kommer att sakna er allihop.


Idag var det kretsmästerskap i älgbana.

Jag skulle vilja säga att jag är nöjd men det tar emot.

Man kan väl säga som så, eftersom jag är enda damen som brukar delta så brukar jag vinna på skitpoäng. Det är så omotiverande att tävla endast mot sig själv när man är den värsta motståndaren.

Älgbanan gick skit och jag skäms för att vara jägare men kan lugna samhället med att jag inte har någon officiell plats i älgjaktlaget så chansen/risken för att jag ska skjuta älg i höst är riktigt liten. Men så kommer vi till de stillastående serierna. Jag vet inte vad som hände men jag fick ihop 5 stycken femettor, 2 fyror och 1 trea. Jag fick ihop 15 poäng av 20 på den delen av tävlingen, så bra har det aldrig gått förr men nu tror jag nog att vändningen kom.

Som sagt så vann jag ju eftersom jag var enda damen som ville lukta krut denna förmiddag i kretsen men jag är ändå lite nöjd eftersom jag faktiskt fick bra resultat på kalven.


I morgon ska vi fara och skjuta utanför Tönnebro. En kulstig som kan bli riktigt rolig och man kan hålla i nerverna. Jag återkommer med resultaten i morn.


Nu kom älsklingen hem med en chipspåse som jag gärna vill titta lite i.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards