elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Middag i Gävle

Av Jenny Nyberg - 13 september 2011 14:51

Jag har nu äntligen fått det mesta gjort här hemma. Tvätten är klar, disken diskad och hårtussarna har fått lämnat golvytan. Men tussarna kommer tillbaka det lovar jag. Arena har bestämt sig för att förvandlas till Brittisk nakenhund. Så har hon gjort de senaste åren och visst är det praktiskt att hon släpper allt på en gång, men det blir mycket hår...


Jag har nu lyckats göda mig själv i alla dagar som Daniel varit borta, vilken jag varit ganska stolt över. Nu hade jag bestämt mig för att slippa laga mat i kväll, så jag ringde chefen för KeWab. Han erbjöds sig då genast att bjuda på middag i Gävle. Han var sugen på Kinamat och det älskar jag verkligen. Daniel däremot är inte så impad av ris och skaldjur så vi äter sällan Kinamat tillsammans. För några år sen när jag bodde själv i Valbo hade jag en manlig vän som ofta kom förbi med kinamat. Hans ursäkt var att det var tråkigt att äta själv så han beställde mat för två och chansade att jag inte ätit än. Det staffade sig dock eftersom jag jobbade som en dåre och inte alltid var hemma när han kom med matkassarna. Men han var envis som synden och kom några gånger i veckan iallafall.


Så nu har jag gjort klart matlåda tills i morn så jag kan ha en trevlig kväll i Gävle utan att behöva stressa hem. Jag har eldat nästan hela dan så nu är både huset och vattnet varmt. Jag tänkte bada lite innan jag ska på middan. Det är så bra för mina eksem att få skölja ur såren ordentligt några gånger i månaden. Det ända tråkiga med att bada är att det är så tyst i badrummet. Jag skulle vilja ha en liten tv eller kanske en stereo så man kunda ha lite musik på. Jag kanske tar ner datorn och spelar lite Spotify.


Jobb på Arlanda i morn vilket jag verkligen sett fram emot. Det är så mycket att lära sig och om jag ska få i hop allt så måste jag ju börja nån gång. Sen har jag faktiskt saknat min handledare/lärare, han är så rolig. Riktigt kul när man fungerar i hop och jag bara kan koncentrera mig på min uppgift.


Nej nu måste jag nog börja tappa upp badvattnet om jag ska hinna.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards