elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 17 september 2011

Rapport från dagens övningar

Av Jenny Nyberg - 17 september 2011 18:29

Som de flesta av er redan upptäckt så har jag varit dålig med att blogga den sista tiden. Tiden har inte räckt till och så har vi haft problem med datorn. Jag har fortfarande inte bestämt mig för om datorproblemen är över eller om det blir en ny dator i nästa vecka, det lär visa sig.


Nu vidare till dagens övningar.

Jag hade anmält Tikka till utställningen i Sandviken/Högbo Bruk denna helgen och nu fanns ingen återvända. Jag hade blivit ledig denna helg genom att helt enkelt inte ta några jobb, jag ansåg att jag kunde göra så eftersom jag jobbat de senaste 3, nej nu skulle jag åka och få en internationell bedömning på Tikka.


Morgon började bra redan hemma. Daniel och jag vaknade tidigt och kkunde lyxa till med lite morgonmys innan hundarna vaknat och ville ha mat och morgonpromenad. Jag har packat de mesta inför utställningen redan i går men lite var det kvar som skulle med och det kom med, konstigt.

Tikka är inte överförskust i att åka bil men hon gör det utan högljödda protester, hon stressar lite men det går bra. När vi kommit fram så blev hon lite överväldigad av alla hundar och människor. Hon tog god tid på sig innan hon bestämt sig för om hon skulle va kvar eller fly för livet hem till säkerheten. Eftersom hon var lite reserverad så hade jag inte så höga förhoppningar inne i ringen. Ser domaren att hon är lite rädd så kan bedömningen bli en helt annan, men jag lyckades få henne riktigt bekväm med situationen innan det var dags att gå in i ringen.

Den andra, hanen, som var anmält blev utdömd för att han var för hög och eftersom Tikka är mycket liten så var jag rädd för att domaren hade en idealhöjd som man skulle ha för att gå bra.

Tikka hade fattat tycke för de torra löven som låg i gräset så jag tog några i fickan och prasslade med när hon inte var tillräckligt vaken, de betalade sig.

Hon kom hem med BIR och C.A.C.I.B Undrar om man kan drabbas av goda troll på tävling, Booster kammade ju hem sitt C.A.C.I.B på samma utställning förra året. Nu har man ju fått blodad tand och funderar på att ställa i Stockholm i december. Men det får vi nog fundera lite mer på.


På måndag är det Arlanda igen och jag trivs så bra att jag längtar lite. Hoppas det håller i sig.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards