elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Flygplan nästa

Av Jenny Nyberg - 19 september 2011 11:45

Jag har förmånen att jobba eftermiddag denna veckan. Vi börjar 14 och slutar 22:30. Det blir sent innan man är hemma i kväll men det gör inget.

Idag har jag tänkt fått resten av genomgången klar med chefen. Sen ute på plattan så ska jag börja med min fusklapp, det kan va smart att upprätta den tillsammans med läraren, han kan ju alla fakta perfekt. Det är visseligen långt kvar innan jag kan jobba själv men det är ju bara bra om jag inte kommer at behöva fusklappen.

En lärare på skolan sa en gång att han tyckte att det var bra om vi skrev fusklappar, men vi fick inte använda dom på proven. Han menade att det var ett sätt att plugga på, man skriver ju inte så mycket eftersom lappen måste va liten och då memorerade man mer, typ.


Regnet öser ner och jag har fått hämtat Tikka ute i kohagen. DEt hela började med att hon kom i kontakt med stortjuren genom stängslet, dom fattade tydligen tycker för varnann eftersom meddans jag tog in de andra hundarna från gårn så drog hon ut i hagen och "jobbade" lite med ungdjuren. När jag väl hittat henne så stod jag en stund och studerade hur hon skulle klara sig ur situationen utan att jag skulle behöva gå in i hagen och hämta henne. Hon drev undran djuren från staketet och kryp sen bara tillbaka samma väg som hon kommit, men hon ville inte gå med mig in. Hon hoppasdes på en tur till med kreaturen, men jag lyckades fiska upp henne på axeln och bära in henne. Jag verkligen måste lägga mer tid på inkallningen.


Nu blir det toa sen åka mot Arlanda.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards