elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Det räckte till silver

Av Jenny Nyberg - 26 september 2011 22:51

Men först lite annat.


Det rullar på på mitt nya jobb som flygtankningskvinna på Arlanda. Det är mycket som snurrar i huvudet varje gång jag lägger det på kudden och försöker vila lite men snart ska allt nog stanna upp och falla på plats.

Idag klarade jag provet för körtillståndet så på onsdag hoppas jag kunna köra lite och på det viset lära mig hitta till alla platser.

Provet visade sig inte va så svårt eftersom vi fick en ordentlig genomgång och sen fick använda böckerna under provet, sen gick vi igenom provet tillsammans och fick ytterligen en genomgång. En av cheferna sa att det inte skulle va bara lite pinsamt om jag inte skulle klara det eftersom ingen tidigare har kuggat, men gick gick ju bra.


Nu till silvret.

Daniel kom hem igår med en silvermedalj till mig.

Tydligen så hade mitt resultat på LM:et förra helgen räckt till en andra plats. Men jag tror att det ligger mer bakom det hela, det kan ha varit bara två av damerna som bodde i länet eftersom mitt ganska dåliga resultat räckte så högt upp i listan. Det är inte helt ovanligt att man kan få till och med guld på en tävling där man knappt träffat tavlan bara för att man var den enda damen närvarnade. Men det hela blir då mer en tävling mot sitt förra resultat istället eftersom det inte går att säga om det gått bra eller dåligt utan konkurrens.


Nej hörni, klockan är sent och jag ska till nötknäckarn (tandläkarn) i morn så nu blir det sängen.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards