elingeviltspår

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 1 maj 2011 10:43

Jag funderade en stund på att lösenordsskydda detta inlägg med tanken på rubriken, men jag ska ju inte berätta om något snuskigt så det får bli ett öppen inlägg.

Förklaringen till rubriken kommer.


Vi har ju lite hundar här hemma, närmare bestämt fyra stycken. 2 av dom är tikar och två är hanar, eller ja en är hane och en är kastrat. Vi är välsignade med lyhörda hundar som hela tiden "pratar" med varandra och på så sätt undviker dom att komma osams. Tanken har slagit mig att den dagen då tikarna löper så kommer hanen i huset vilja ha dem för sig själv och då kommer helvetet braka lös, men icke.


Jag misstänker nu att tikarna är på väg in i löp eftersom Booster har fullt upp med att lukta och kissa på deras små pölar på gården. Men han är en gentleman och hoppar undan om dom morrar och vill kissa färdigt först innan han tar deras plats vid pölen. Tidigare i veckan fick han dessutom sig första erfarenhet av Arenas tänder, hon visade dom för honom när han skulle "tvätta" hennes bakdel utan hennes medgivande. Han smörade lääänge för att få vara på samma tomt som hon.


Nu kan jag komma in på varför jag skrev knullrufs i rubriken.

Vi var till goda vänner i går och firade valborg. Dom är dom bästa av sitt slag och vi trivs så otroligt bra i deras sällskap. Och när alkoholen runnit till i glasen så skulle hon styla mig. Hon kunde sin sak och jag blev finare än jag trodde var möjligt. Men hon gav sig på mitt hår och eftersom jag har massor av det så behöver det ingen extra volym och inga stora lockar, då förvandlas frisyren från att vara ren och finstilt till just knullrufs. Och sen hjäpte nog kudden till med slutfinichen och jag kan ärligt säga att jag fick ta mig en extra titt i spegeln i morse för att fatta att jag såg mig själv.


Nu sitter jag här och hoppas av hela mitt hjärta att huvudvärken jag har bara är ett resultat av gårdagen och att den försvinner närmare 2 i eftermiddag och att den inte hänger med hela dagen och kvällen som i går.

Nu blir det soffan en stund.

Hej 

Ovido - Quiz & Flashcards