elingeviltspår

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 9 maj 2011 22:58

Jag vet att jag har bloggat senare än så här vid ett tidigare tillfälle men jag hoppas att det inte ska behöva bli en vana.


Jag måste börja med och säga att det har blivit så roligt att sitta vid datorn numera sen vi skaffade spotify. Ja jag misstänker att jag är den sista eftersom det har funnit en tid men det är faktiskt nuförst som jag upptäckt det. Daniel ville ha det i present och jag fixade, och i helgen for vi till Valbo och shoppade stora fina högtalare som vi kopplat till datorn så nu går det att spela musik så grannarna dansar i sina vardagsrum.


Vi har länge sagt att vi ska skaffa nya ringar efter att jag tappade bort min. Vi har velat fram och tillbaka hur dom ska se ut men så såg vi att det fanns ringar i titan. Vi bestämde oss för dom men då utgick dom ur guldfynds sortiment. Då fick vi iden om att åka till Rättviksmarknaden och leta ringar, och precis då kom den nya katalogen från guldfynd, dom var tillbaka.

Så i helgen tog vi även svängen via guldfynd och beställde våra nya och otroligt solida ringar som inte går att klippa upp utan måste sågas sönder. Vi tyckte att dom representerade vårt förhållande perfekt eftersom vi inte kan vara ifrån varandra utan bara måste vara tillsammans. Min är borstad titan med en rand i mitten av guld meddans Daniels är slät borstad och lite grövre. Jag tyckte att den med guldranden var mer feminin och han tyckte att han ville ha en maskulin ring så då fick det bli så. Ringarna var beställningsvara och skulle komma om 1 och 1/2 vecka ungefär, ohh va jag längtar.


Jag har kommit hem från kursen nu och nu blir det väl planering inför min kurs i morgon då vi ska lägga spår åt varandra. Det blir kul att se hur hundarna löser ut det hela när det både är en vinkel och ett bloduppehåll med någon annans doft i spåret. Jag ska också försöka komma på en lösninga för en av deltagarna.


Nu är det officiellt.

Arena löper. Nu hoppas jag bara att den lilla följer med och kommer igång ordentligt med sina löpperioder så vi vet när hon ska betäckas eftersom hennes uppfödare vill ta en kull efter henne. Sen får vi se om vi tar en efter henne och Booster, det beror lite på hur hon utvecklas i jakten under den kommande säsongen.


Nej jag tror att jag skiter i det här nu. Daniel borde komma hem snart och då vill jag vara nyduschad och ligga i sängen och helst redan ha somnat.


Hej

Av Jenny Nyberg - 9 maj 2011 16:32

Som alltid så kommer allt samtidigt och jag har bara 24 timmar på min dygn. Kurserna rullar på och om bara några minuter ska jag kasta mig i bilen och åka till klubben för Allmänlydnadskursen.


Det blir inget långt inlägg detta med det blir mer senare när jag kommit hem.

Just det, nu kom jag på en sak som gör att jag inte kan sitta här längre.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards