elingeviltspår

Alla inlägg den 20 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 20 maj 2011 10:15

  

Så här ser min ring ut, en ganska bred Titanring med en guldrand i mitten. Daniels är bara av Titan, båda ringarna är borstade och på så sätt tycker jag att dom inte går att förväxla mot silverringar. Och får jag säga det själv så tycker jag att det är snyggt med den lite robusta i titanet och det mjuka, äldla i guldet. Men som Daniel sa så är det mycket riktigt en feminin ring.


Hej

Av Jenny Nyberg - 20 maj 2011 09:40

Det var en kursare som påminde mig om att det är blodomloppet i Uppsala den 31 maj, jag hade glömt. Och så klart så hade jag glömt anmäla mig också, och nu är det försent. Nej inte riktigt men om jag efteranmäler mig på plats så kostar det 300 kr istället för 160 om jag haft huvudet med mig och eftersom jag redan är blodgivare och brukar åka in till uppsala varje gång jag lämnar så anser jag att jag inte behöver betala det höga priset. Istället så donerar jag lite plats på min så välbesökta blogg och gör lite reklam för att bli blodgivare.

Det gör inte ont och man får fina saker för besväret. Dessutom bjuder dom på fika och det kan vara skönt att sitta ner en stund och bara fika i lugn och ro.

Gå in på geblod.nu och anmäl dig som blodgivare, det är viktigt och det kan göra skillnad på liv och död.


Jag funderar på att anmäla Arena till blodgivare, fast till hundar alltså. Hon är stor, snäll och lätthanterlig så det ska nog inte va något problem, jo kanske, hon är lite gammal, gör det nått? Jag ska kolla runt lite på nätet.


Idag skiner solen och jag har bestämt mig för att tvätten ska få torka ute idag, jag hoppas bara att jag inte glömmer den där en längre tid. Sen ska huset få sig en uppsnyggning hundarna får bara titta på.

Eftersom vi har löptikar i huset så blir det ett väldigt stängade av dörrar och grindar men det ska väl inte hålla i sig i all evighet.


Sen ska jag göra Tikka klar för utställning om 9 dagar. Eftersom hon vägrar att få sina ben ryckta så får de va och jag kommer att ha en stor borste med sig som ska dras över hennes ben innan hon går in i ringen. Men eftersom hon är liten så har jag inte så höga förhoppningar. Jag blir glad för bra kritik och att hon sköter sig, men visst är det roligt att vinna. Hon är ensam tik men går det bra så får hon ställa mot en hanne som gått bra tidigare. Han är mycket större än henne och till och med lite för stor men eftersom det skiljer så mycket på dom så tror jag inte Tikka har en chans.

Nej här kan man inte sitta om något ska bli gjort.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards