elingeviltspår

Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 15 maj 2011 15:22

Det är lätt att missuppfatta saker ibland, speciellt när telefonen ringer tidigt på morgonen och man svarar i sömnen.


Först bara några enkla frågor:

Varför ljuger man nästan alltid när man får frågan: sov du?


Och varför är det så svårt att säga att man inte riktigt förstått vad dom sa och därför behöver en repetion?


Jag hade behövt en repetion i fredagsmorse när ett äldreboende i östhammar ringde och frågade om jag kunde jobba natt mellan fredag och lördag, och lördag och söndag.

Jag misstolkade allt och fick det till nästa helg, jag hade fel. Daniel hade hört hela samtalet och han sa att det gällde denna helgen. När jag vaknat till och fattat det hela så försökte jag ringa och förklara att jag inte kan jobba med min sakadade fot, men då hade deras växel lagt ner. Det var totalt omöjligt att komma fram vilken resulterade i att jag gick ut och jobbade fredagnatt. Vilket misstag.

Jag tror att jag gjorde nytta trotts mitt haltade genom korridorerna men när jag kom hem blev det en kamp mot klockan för att komma fram till någon som kunde meddela att jag inte kunde jobba nösta natt.

Min fot tackade mig för den gångna natten med att skapa en ny blödning i leden som inte riktigt lagt sig ännu.


I morgon ska jag åka till gävle och köra dumper en dag. Det var en entreprenör som ringde i fredags och frågade om jag kunde hjälpa honom en dag. Jag tror att det kan bli lite kämpigt att ta sig upp i dumpern men när jag väl är där så är det väl bara att tuta och köra. Jag hoppas att jag inte kommer hem allt för sent eftersom jag ska till klubben sen för att ha allmänlydnaden.


På tisdag är det viltspårskurs igen och jag har som tur är hjälp av Daniel så det ska nog gå bra, sen är det en ehl vecka till nästa gång och tills dess tror jag att min fot läkt ganska bra. Jag börjar bli less på att inte kunna gå ordentligt med hundarna och Daniel får ta det störta lasset med rastningarna.


Nu har det regnat ett par dagar och det skulle va kalas om man kunde lägga lite spår åt lilla Tikka, det är en erfarenhet hon behöver. Men det får nog vänta lite till.

Nu vill hundarna ut.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards