elingeviltspår

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 21 maj 2011 17:09

Ja det vill jag lova, men jag återkommer till det senare.


I går blev det romantisk middag med rökt Makrill, inlagd sill, lite grönsaker och Daniel hade kokt färskpotatis till. Jag valde bort potatisen eftersom jag inte tycker om den och i stället fick jag två kokta ägg med skagenröra på. Till maten drack jag vitt vin (Relax, riesling) medans Daniel köpt Norrlands guld. Det blev en lyckad kompott som både mättade och gav oss nya erfarenheter av fisk. Vi har varit lite dåliga på att äta fisk om det inte är på middsommarafton, men då får den simma i snaps och då tappar den nog alla sina bra egenskaper.


Idag har vi varit ute och rastat bilen en sväng. I går under middagen sa vi att det börjar bli dags att börja övningsskjuta med kula, men vi har dåligt med ammunition hemma. Då kom vi på att det fanns bra ammunition till bra pris i Enköping så i morse bar det av till Sveriges närmaste stad.


Butiken var stor och dom hade allt tror jag som hade med uteliv och göra, men mest cyklar.

Självklart så måste man ju går runt och titta på alla saker och visst hittar man saker man vill ha.

Jag ska nu publicera min önskelista:

Licensfodral från Neverlost

Vapenfodral från Neverlost

Förstahjälpenkit från, ja ni gissade rätt, Neverlost.

Fleecejacka från Härkila, dyr

Jaktbyxor från Härkila, ännu dyrare


Den som ändå hade en massa pengar som bara låg och skräpade.


Sen blev det en vända in till Uppsala för att kolla på en gräsklippartraktor. Jag vet inte mer om den saken men Daniel verkar insatt och då slipper jag bry mig.

Vi åt när vi ändå var i Uppsala så nu är kvällen ledig och jag tror att jag ska ta en cykeltur med labbarna. 


Nu till rubriken.

Jag har onekligen en bra skitbil eftersom fåglarna har siktat in sina rövsikten på just min bil. Varje morgon när jag går med hundarna så har fåglarna roat sig med att skita på mig bil, och det är inte lite heller. Dom har fullkomligt täckt ena backspegeln, större delen av passagerarfönstret och sen en bra bil längs hela sidan med fågelskit. Varför?

Ett tag trodde jag att dom mest var intresserade av spegeln eftersom det fanns tydliga tecken på de, men varför då bara min spegel, det står ju för fan två bilar till på uppfarten som också är utrustade med speglar. Skit lite där med då tycker jag eller hitta en lämplig vattenspegel som ni kan skita i. Dels ser det för taskigt ut med en massa fågelskit på bilen och dels så fräter det så jävligt på lacken, och så är det drygt att tvätta bort det varenda dag. Jag trodde att jag hade kommit på ett sätt att slippa fågelskiten genom att backa in bilen på uppfarten. Då kanske dom inte skulle se spegeln på fin färd förbi vårat hus, så fel jag hade. I morse var det samma sak, så innan vi for fick jag torka bort skiten. Sen kom knäcken.

När bilen hade stått parkerad i uppsala hade de små flygande jävlarna hittat den och så klart skitit på den.

Då utbrast Daniel: Du har en bra skitbil.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards