elingeviltspår

Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Jenny Nyberg - 12 maj 2011 21:07

Ja nu har jag lessnat på all skit som drabbat mig denna veckan.


Man ska var glad över att man lever och som en vän från norrland sa en gång: det som inte dödar det härdar.


I måndags var väl allt som det skulle och tur det eftersom resten av veckan skulle visas sig bli en riktig prövning.


I tisdags var vi ute på gårn och renoverade en trappa. När den var fördigbyggd så skulle den behandlas med olja och medans Daniel var inne och gjorde matlåda så målade jag färdigt trappen. Då får jag en insekt som kryper in mellan mina bara tår och där kittlade den mig ordentligt. Min reaktion blev att sparka av mig sandalen och skaka renetiskt på foten. Detta resulterade med att jag trampade snett på den fot jag stod på.

Daniel åkte till jobbet och min kära pappa fick komma för att skjutsa mig till akuten där man såg på röntgen att jag fått en spricka i fotleden med en riktigt fin blödning som ligger och trycker på leder. Men med försiktig träning så ska det vara läkt om ett par veckor.

Jag blev tvungen att ringa till alla mina kursare och ställa in kvällens viltspårskurs och hoppas på en snabb läkning till nästa vecka.


Sen kom nästa grej.

I går när jag stod och lagade middag åt mig så fick jag ägglossning. Det behöver väl inte va så farligt. Det gör ont en stund men sen brukar det släppa efter 10-15 minuter. Denna gången satt värken i i nästan 2 timmar. När jag ringde sjukvårdsupplysningen så skickade dom en ambulans som tog mig till gynakuten. Diagonsen denna gång blev att jag fått en blödning i samband med ägglossningen som lagt sig bakom ena äggstocken. Denna blödning var ovanligt stor och skulle ta några dagar på sig innan den tagits om hand av kroppen. Men ambulanspersonalen gjorde sitt bästa för att lindra smärtan med morfin men jag mådde bara illa av det så fast jag var nästan smärtfri så mådde jag pyton.


Så nu sitter jag här och håller tummarna för att resten av veckan ska bli lika lugnt som den började. Men eftersom jag fortfarande har ordenligt ont av min blödning i buken så går jag på värktabletter, och jag som hatar tabletter.

Men hur var det han sa: Det som inte dödar det härdar.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards