elingeviltspår

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Jenny Nyberg - 3 december 2010 13:18

Som ni säkert redan förstått så har jag drabbats av en helt otroligt smärtsam variant av mensvärk. Jag tror inte att så många män följer min blogg, men om jag har fel så kan ni hoppa vidare till nästa stycke för resten av dett kommer att handla om kvinnoproblemet mens. Men jag är av den åsiken att om män bara satt sig in i vad som händer med oss kvinnor när den tiden på månaden inträffar så skulle dom kanske inte kasta ur sig meningar som: är det lingonveckan eftersom du verkar så sur? Män som säger detta är inte män i mina ögon, de är små, omogna pojkar som troligen inte klara av den moderna starka kvinnan som det här samhället kräver. Jag har haft svår mensvärk redan i ung ålder och fick gå igenom en del undersökningar, men jag har lärt mig vilka läkemedel som fungerar. Kan jag så brukar jag hålla mig borta från pillerburken så länge som möjligt, jag tror inte att det kan vara bra att stoppa i sig tabletter bara för lilla minsta. Vid just mensvärk brukar motion funger bra, så jag har burit ved och skottat lite, men eftersom värken går ut i höfterna och upp i ryggen så blev det bara värre och jag hamnade i soffan med piller burken i alla fall. Det här är sån värk jag brukar kalla; huvud-axlar-knä-och-tå-värk. Den är överallt och den sprider sig som en löpeld. Fy Fan


Imorgon ska jag jaga en sväng innan jag måste hem och göra mig vacker, eller jag ska göra ett försök iallfall. Jag ska på julbord med brukshundklubben. Det är en liten tackmiddag till alla som ställde upp under utställningen i Jälla i höstas. Jag vet inte om jag var mycket till hjälp men jag lärde mig mycket av att vara inropare och mina ringkollegor hade stort tålamod med mig. Kul att få uppskattning för det lilla man gör även om jag även var utställare själv den dagen. Men jag tror att alla dom kläderna som jag vill ha den kväller ligger i botten av de tvättberg som samlat på golvet i tvättstugan. Jag har tänkt nästan hela denna veckan att jag ska ta tag i det men det bllir inte av. Man måste nästan ha kniven mot strupen eller pipan mot tinningen för att få något gjort.

 Varför?


Jag sitter och laddar lite inför jakten i Enköping också på söndag. Det blir första gången jag åker med dit och det ska bli spännande. Det är kul att bli inbjuden till andra marker och få se hur andra gör och kanske lära sig något. Vi ska ha Booster med oss och vi hoppas att han ska få fina griskontakter som kan leda till skott. Jag trodde att jag skulle jaga mer när vi skaffade egna hundar men jag fryser lika mycket och då vill jag bara hem. Men jag ska ta tag i Tikkas spårande så fort snön försvinner. Det tycker jag är roligt för då följer man med hunden och ser att den gör som jag tänkt och förhoppningsvis så går det bra.

Mot tvättberget med pillerburken i handen.

Hej 

Ovido - Quiz & Flashcards