elingeviltspår

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Jenny Nyberg - 13 december 2010 18:11

De som har tålarmod och trotts mitt lätt sporadiska bloggande fortfarande hänger kvar kanske minns att jag skulle på intervjuv i torsdags. Det gick ju bra och jag har kammat in ett timvik på hemtjänsten i Östhammar. Och idag var min första dag. Jag går ju dubbelt en tid framöver men eftersom jag får betalt så måste väl även dessa dagar räknas.

Så här långt verkar det helt okej, de flesta verkar trevliga, både medarbetare och pensionärer. Eftersom jag enligt lag och egen etik är förhindrad att avslöja några som helt detaljer runt mitt jobb så får det vara bra där. Men budskapet var det viktiga: mina dagar i soffan är slut och jag får träffa andra människor lite oftare än tidigare.


Så har vi hundarna då.

Jag fick ett infall och anmälde Arena till lydnadstävling i Östhammar den 26 dec, men man kan ju fråga sig varför. Hon kan ju inte det som krävs men ändå lever hoppet om mirakel. Jag for till Valbo och investerade i 4 koner så vi kunde träna rutan, men hur mycket träning har det blivit då? Jag försökte komma i gång i helgen men hon tror bara att hon ska springa en liten bit och sen få godis, hon vet inte vart hon ska eller varför. Kanske är det en omöjlighet att lära en så gammal hund en så svår sak. Men man kan ju delta och vara säker på en jumboplats.

Jag återkommer nog under kvällen

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards