elingeviltspår

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Jenny Nyberg - 15 december 2010 11:05

Vilka underbara människor jag ska jobba med.

Pga av sekretessen kan jag inte säga så mycket om mitt jobb, men jag kan säga att så här långt så verkar det vara en underbart gäng som jobbar på hemtjänsten i Östhammar. Jag hoppas att jag får jobba mycket efter nyår och lära känna alla underbara medarbetare och pensionärer.


Så var det lite hund.

Hon vill inte fatta vad "rutan" betyder. Vad finns det för ide och åka på tävling när ett så viktigt moment inte finns med i min hunds hjärna? Men jag ska nog inte bestämma mig förrens jag står där. Kanske gör jag platsliggningen och därefter kanske jag bryter eller fortsätter. Men känner jag mig själv rätt så tycker jag om att tävla nu när nerverna lugnat sig.


Ja, hur gör man igenligen när man inte kan hantera nerverna i tävlandet?

Jag märkte att om jag hade hunden med mig så fick hon alltid skulden för mina nerver. Att jag inte kände mig trygg i situationen gjorde att hon tyckte allt den dan var otäckt och ville inte vara med.

Men så fick jag iden att ta hunden ur ekvationen, jag började tävlingskjuta Klass 1 och hagel. Det gjorde att det var bara jag och min hjärna som skulle komma överens. Det har varit en bra träning och vad är det värsta som kan hända? Att det inte gick så bra och du får chansen att prova igen.


Men så har jag blivit lite sjuk. Jag har ingen bättre beskrivning än så. Det började för snart en vecka sen och jag trodde att jag skulle vakna med världens förkylning men icke. Nu ligger något och trycker i mitt huvud och i halsen, med lite tur så bryter det ut i helgen och går över lagom till måndag, men inte så troligt va.

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards