elingeviltspår

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Jenny Nyberg - 8 december 2010 22:38

Jag vill börja med och komma med några ursäkter till varför jag varit frånvarande i nästan en vecka.

Jo

I torsdags förra veckan fick vi problem med telefonerna i denna delen av sverige. Hela vårt riktnummer och halva de närliggande riktnumren låg nere, det åtgärdades under fredagen och allt var fridens lilja

Men

Helgen har försvunnit.

I lördags var Daniel och jag till Valbo och jag köpte en julklapp till min älskling sen åkte vi hem och jag åkte på julbord med klubben. Det blev inte så sent men det var en bit och åka så det tog sin lilla tid

Sen

På söndagen var vi till Enköping och jagade, det var skoj. Jag hade 4 rådjurs kontakter men inget föll, jag ville inte skjuta dom i rumpan när dom kastade sig undan varje gång jag höjde bössan. Ännu har jag inte dödat med mitt "nya" vapen som inhandlades hösten 2009. Det var bra väder och inte lika mycket snö som här så det gick bra för hundarna och när mörkret föll hade 7 rådjur fallit, en bra dag. Ingen djur föll för Booster. Han hade ett par fina jakter med de gick ur marken, ett drev kom förbi mig men på allt för långt håll och i allt för hög fart.

Och

I måndags var det möte på klubben.

Jag var och handlade lite på Ica och när jag kom hem var halva huset svart. En säkring hade gått och jag fick leta på ficklampa och nya säkringar. När sedan den trasiga var utbytt så fungerade inte det trådlösa internet, jag blev arg. Men eftersom jag skulle på möte så hade jag inte tid med support och sånt som fick bli tisdagens uppgift.

En trevlig man på supporten hjälpte mig att konstatera det uppenbara,

modemet var paj, det är beställt ett nytt som borde hinna komma under denna veckan.

Och så idag

Jag var en sväng till Gävle och hälsade på min förra arbetsplats, fick lite kaffe och dåliga nyheter som jag inte tänker gå in på här.

Sen åkte jag hem och kollade på ännu en film från nätet. Jag vill bara ha sagt att om man vill vara säker på en bra film, hyr Disney.

Jag grät en skvätt till Skönheten och Odjuret när Daniel kom hem tidigt. Han hade blivit klar och skulle iväg och snittsla upp ny avverkning. Det skulle bli lite pulsa i högsnö och jag bestämde mig för att åka med. Vi höll på tills det blev mörkt och sen blev det hem till hundar, middag och mer Tv-titt.


En lite förklaring vad jag har pysslat med

Hej



Ovido - Quiz & Flashcards