elingeviltspår

Alla inlägg den 22 december 2010

Av Jenny Nyberg - 22 december 2010 10:25

Ursäkta mitt okristliga språk, men det är ju sant. Nu ska jag bara jobba i kväll, städa lite i morn och tvätta kläderna som ska användas på julafton, och sen är självaste dopparedan här.

Jobbet ja, jo jag går dubbelt ett par dar till innan jag ska börja gå själv i mitten på nästa vecka. Alla är fortfarande lika trevliga och jobbet är kul.


I morse var verkligen kylan inne i mitt sovrum och nästan under täcket.

-23 grader visade termometern utanför fönstret. Jag klädde mig snabbt och kastade mig ner i pannrummet för att tända, när jag kom upp igen så hade nog Tikka också sett på termometern och bestämt sig för att inte gå ut, och därmed lagt en liten hög på köksgolvet.   

Men hon kom inte undan, den lilla pölen blev ute i snön och hon haltade in på tre ben.

Det värsta med vintern är när man vaknar på morgonen och innetemeraturen är under 17 grader, då tycker jag att det är för kallt. I morse var det 15,8 i köket och jag fick som sagt bråttom ner till pannan.


Ja nu är det snart jul och med det så börjar året lida mot sitt slut. Varje år så blir jag lite senimental när jag tänker på alla de människor jag mött och lärt känna men som jag av olika anledningar inte kommer träffa igen. Detta år har jag lidit en stor förlust då min barndomsvän dog i en bilolycka, det har fått mig att uppskatta livet och allt som hör därtill lite mer. Livet kan vara världigt långt för vissa medans ett par av oss inte får leva färdigt innan allt plötsligt tar slut. Det var en enorm förlust för så många och vi kommer nog aldrig riktigt vänja oss med att han inte finns hos oss längre.

En annan sak aom hänt mig detta år var när jag fick jobbet på dumprarna. Det var ett bra jobb med många roliga medarbetare och jag sörjde länge när jag blev uppsagd. Men många av dom jag arbetade med där kommer jag fortsätta att ha kontakt med.


Jag har gjort lite ändringar i bloggens utseende, men inte så mycket. Om ni blir svårt störda så får ni väl säga till så kanske jag inte bryr mig.

Hej



Ovido - Quiz & Flashcards