elingeviltspår

Alla inlägg den 17 december 2010

Av Jenny Nyberg - 17 december 2010 14:04

Men visst käns det märkligt. Nästa gång det är fredag så är det även jul och jag jag gillar julen.

Men eftersom min mor var av den driftiga typen som skulle ha allt klart med städning, bakning och pyssel så har jag blivit tvärt om. Jag kanske kan baka lite papparkakor, men jag köper degen och gör det hela enkelt för mig.

Men jag tror ändå att julen för mig mest har handlat om presenter och mat. Jag ska inte sticka under stolen med att jag älskar att få paket, många paket. Och med åren så har de blivit färre och färre. Tråkigt men så är det för oss alla tror jag.


Jobbade igår, men jag går fortfarande dubbelt. Det ska jag nog göra ett tag till eftersom jag inte hittar alls i Östhammar. Hon som jag jobbade med i går va bra och vi hade roligt ihop.


Ikväll är det julbord med kretsstyrelsen. Vi ska träffas på restaurangen kl 18 och det ska bli roligt. Vi har ätit på samma ställe i många år och deras julbord brukar vara helt okej. Men det får inte bli sent i kväll eftersom jag ska till Älvsjö och titta på utställningen i morgon. Man får hoppas att vägarna hinner bli rena och fina. Min kusin I ska följa med, det blir kul, vi har inte umgåtts på länge men det brukar alltid bli roligt.

Det kan bli så att jag blir lite sen till den middag som Daniels chef bjuder på i morgon kväll. Det tar lite tid att åka och jag är inte säker på att jag kommer hinna, men jag ska försöka. Men det är skönt att tänka att vi inte behöver laga mat på flera dar eftersom vi blir bjudna. Nu ska jag fortsätta skotta snön från uppfarten innan Daniel kommer hem och kör ner den igen.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards