elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Jag har dåligt samvete, lite

Av Jenny Nyberg - 20 maj 2011 09:40

Det var en kursare som påminde mig om att det är blodomloppet i Uppsala den 31 maj, jag hade glömt. Och så klart så hade jag glömt anmäla mig också, och nu är det försent. Nej inte riktigt men om jag efteranmäler mig på plats så kostar det 300 kr istället för 160 om jag haft huvudet med mig och eftersom jag redan är blodgivare och brukar åka in till uppsala varje gång jag lämnar så anser jag att jag inte behöver betala det höga priset. Istället så donerar jag lite plats på min så välbesökta blogg och gör lite reklam för att bli blodgivare.

Det gör inte ont och man får fina saker för besväret. Dessutom bjuder dom på fika och det kan vara skönt att sitta ner en stund och bara fika i lugn och ro.

Gå in på geblod.nu och anmäl dig som blodgivare, det är viktigt och det kan göra skillnad på liv och död.


Jag funderar på att anmäla Arena till blodgivare, fast till hundar alltså. Hon är stor, snäll och lätthanterlig så det ska nog inte va något problem, jo kanske, hon är lite gammal, gör det nått? Jag ska kolla runt lite på nätet.


Idag skiner solen och jag har bestämt mig för att tvätten ska få torka ute idag, jag hoppas bara att jag inte glömmer den där en längre tid. Sen ska huset få sig en uppsnyggning hundarna får bara titta på.

Eftersom vi har löptikar i huset så blir det ett väldigt stängade av dörrar och grindar men det ska väl inte hålla i sig i all evighet.


Sen ska jag göra Tikka klar för utställning om 9 dagar. Eftersom hon vägrar att få sina ben ryckta så får de va och jag kommer att ha en stor borste med sig som ska dras över hennes ben innan hon går in i ringen. Men eftersom hon är liten så har jag inte så höga förhoppningar. Jag blir glad för bra kritik och att hon sköter sig, men visst är det roligt att vinna. Hon är ensam tik men går det bra så får hon ställa mot en hanne som gått bra tidigare. Han är mycket större än henne och till och med lite för stor men eftersom det skiljer så mycket på dom så tror jag inte Tikka har en chans.

Nej här kan man inte sitta om något ska bli gjort.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards