elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Roligheter

Av Jenny Nyberg - 27 maj 2011 15:45

Eftersom vädret är bara skit utanför fönstret så får man väll själv ordna lustigheterna.


Härom dagen skulle Daniel och jag rensa lite i källaren. Det tog inte så lång tid innan jag gjorde mig illa och skrek till. När Daniel frågade vad jag gjort illa mig på sa jag tummstocken. Då fick jag en blick och ett leende som jag aldrig kommer att glömma.


Det är min mors födelsedag i dag och jag har varit och shoppat presenter.

  Först hittade jag en vinare som jag tror hon kommer att gilla. Det skulle passa till de flesta köttsorter och som sällskapsvin.

Men det är lite tråkigt att bara lämna över en vinare så där så jag pimpade den en aning. Konstigt igentligen hur mycket tid och energi man kan lägga ner på en sak som bara får vara vacker en mycket kort stund. Hon måste ju ha sönder hela kreationen för att kunna öppna och se vilken vin hon fått.

       

Men så vill man ju gärna komma med en blomma till den trädgårdsintresserade, men jag motsätter mig stort att köpa snittblommor som inte håller mer än ett par dagar sen vissnar dom ned och bara skräpar ner. Nej den ska vara planterad och helst göra lite nytta också. Nu undrar ni nog hur en krukväxt kan göra nytta annat än producera syre åt oss, ju den håller nere insektspopulationen inomhus, men det stod att den skulle trivas bra även i trädgården.

Nu hoppas jag bara att hon inte tar den köttätande blomman på fel sätt och tror att det är någon typ av spegling av vad hon är för sorts person. Och vem skulle vilja blir likställd med en köttätande växt egentligen? Nej detta är en present som ska göra henne glad och som sagt även lite nytta. I grattiskortet har jag skrivit: Så du slipper flugkräken i sommar.


Apropå lustigheter så ramlade jag över denna lite lustiga bild för länge sen, men nu ska den få visa upp sig lite.

Jag har ingen speciell i åtanke men man kan väl skratta ändå?


    

Nu ska hundarna ut innan vi ska fara för att gratta mor och äta smörgåstårta.


Hej



















 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards