elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 25 december 2010

Jag har nog bestämt mig nu

Av Jenny Nyberg - 25 december 2010 00:42

Ja då var julen slut då, eller det är klart att lite är kvar men allt som inte blivit klart tills den 24:e det kommer heller inte bli gjort, om jag känner mig själv rätt. Vi var som sagt till Daniels syster och hennes familj, och det blev som alla andra år. Vi bjöds på god mat och trevligt sällskap. Vi hade dessutom lite tur och fick svärfar att skjutsa hem oss så vi kunde båda smaka på snapsen. Men nu återstår det att hämta bilen senare i dag och sen åka till mamma.


Jo jag har nog bestämt mig för att inte tävla den 26:e. Jag ska åka dit och jag ska ha Arena med mig och jag kanske kommer att ändra mig när jag kommit fram. Man vet aldrig med mig, men eftersom det är några kompisar som ska tävla samma dag så vill jag finnas där och stötta dom även om jag bestämmer mig för att inte själv delta.


Under middagen satt vi och pratade lite allmänt och en dag som denna och med det sällskapet så var steget inte långt innan vi kommit in på de olika religionerna och deras sätt att följa sina seder. Jag kan ärligt säga att jag är lite rädd för allt som har med muslimer att göra, och jag är helt säker på att det grundar sig i min okunskap om religionen och dess seder. Men jag har nog också blivit påverkad av mediernas bild där muslimer utmålas som kvinnomisshandlare och terrorister. Det känns ändå konstigt att vi inte bara kan vara ense om att alla ska få tycka och tro helt fritt, men som någon i sällskapet sa så har kristendomens intåg i detta land inte varit en lätt resa för dom som ville hålla fast i sin asatro. Vi vill nog tro att vi är så bra och inte tvingar någon till något, men ser man på historien så har många människor fått sätta livet till för "sin" tros skull.


Ja som ni säkert märker så är jag inte helt nyckter och kommer nog inte blir det snart heller. En trevlig middag med god mat och gott att dricka brukar sluta så här för mig. Många vill höja rösten för att man inte ska dricka alkohol på julafton, att julen är barnens dag och då ska de vuxna inte bli fulla. Jag vill mena att det inte är lika för alla. Om man inte kan hantera drickandet och det går ut över barn i form av bråk och så, då kan jag hålla med, men vi har druckit två starköl till maten, två snapsar och en avec till kaffet i form av whiskey, baileys eller konjak. Ingen är mer än salongsberusad och ingen kör bil i kväll eller i morgonbitti. Men där vill jag också ha sagt att man har full rätt till sin åsikt och ingen kan säga att någon har rätt eller fel, man gör som man vill men tänk på barnen och kör inte bil.


Nu ska jag lägga mig i sängen och sova.

Hej 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards