elingeviltspår

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Jenny Nyberg - 23 februari 2011 10:52

Ja stackars lilla jag, här sitter jag under en tjock och varm filt och bara fryser. Min älskling tände pannan i morse innan han for till jobbet så här är det varmt och skönt igentligen, men jag är av en annan uppfattning.

Hundarna ligger och trängs i soffan som vanligt och trotts att det är så fint väder ute så vill dom helst ligga kvar, men jag förstår dom. I morse när vi gick så hissade dom upp två eller tre av tassarna och sen försökte dom skita ståendes på en tass och lutandes mot plogkäpparna, måste jag säga att det inte gick så bra. Undrar när kylan ska släppa.

I tidningen i går så lovade dom plusgrader till helgen, men det har jag svårt att tro, och inte tror jag på någon vår heller, det är nog något som vi alla kommer att berätta om för våra barn och barnbarn.

(Denna text ska läsas med en skrovlig röst och lite högtravnade)

 "Tänk när jag var ung, då försvann all snö och det kom upp små gula blommor i vägkanten som kallade Tussilago, men dom kommer bara upp när det är snöfritt och de har det ju inte varit här på snart 30 år".

Nej otäcka mardrömm, låt det aldrig bli sanning.


Nu ska jag gå och fylla på med mer ved och sen krypa ner under filten igen och kanske sova lite. Men lite tur så kanske jag mår lite bättre tills Daniel kommer hem.

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards