elingeviltspår

Alla inlägg den 24 februari 2011

Av Jenny Nyberg - 24 februari 2011 12:48

Som så många gånger förr så tänkter jag börja med att gnälla på mitt jobb. Jag hade fredag och söndag inbokade tills igår, då fick jag lördag också, men va fan. Helgen är ju ändå förstörd så va spelar det för roll tänkte jag när dom ringde, men nu vet jag. Det kommer att innebära att jag inte kommer att kunna sova ordentligt på hela helgen och jag kommer att vara ganska otrevlig här hemma.

Vissa skulle kanske säga att eftersom jag inte trivs så ska jag skaffa ett nytt jobb, och jag håller med totalt, bara i går sökte jag tre jobb, och den senaste månaden har jag sökt över 25 jobb. Jag är inte ens kräsen över vilka jobb jag söker och ser man tillbaka på vilka jobb jag haft så kan man inte säga annat än att jag tar det jag får.

Men som jag sagt förr så blir det sällan som jag tänkt och jag kan bara hoppas att jag har fel även denna gång. Kanske blir helgen fylld av trevliga människor som är tacksamma och arbetskamrater som är hjälpsamma och kanske kan jag komma hem och faktiskt ta det lugnt på kvällarna.

Men så vet jag av egen erfarenhet att jag kommer att ha dåligt samvete för hundarna när jag bara vill sitta i soffan och ta igen mig efter en stressig dag. Då hoppas jag att Daniel ser deras behov och tar tag i saken.


Det jag behöver just nu och ännu mer när denna helgen är över är en spadag. Vi har sagt länge nu att vi skulle behöva komma i väg och bli lite ompysslade men tiden finns inte så som jag jobbar. Kanske kan vi hinna med det innan sommarens jäkt kommer igång.

Jag blev tillfrågad om sommarjobb på hemtjänsten i sommar, men jag sa att jag sökt annat men skulle återkomma om planerna ändras. Jag hoppas verkligen att jag hittar något vettigt att göra i sommar. Måste komma från vården, detta håller inte.

Nu börjar skid VM och jag kommer att sitta klistrad.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards