elingeviltspår

Alla inlägg den 28 februari 2011

Av Jenny Nyberg - 28 februari 2011 21:06

Jag ska börja med att säga att jag är mycket intresserad av historia, det är roligt och underhållande att få lära sig mer om hur det var förr och vad som hände innan allt annat hände.

Med det sagt så ska jag erkänna att jag inte rikitgt hade koll på att dagen i dag är just den dagen då statsminister Olof Palme mördades på öppen gata. Men kanske fungerar ursäkten med att jag var 6 år när det hände och hade lite dålig koll på den tiden, så klart så har man sagt det ett flertal gånger under min skolgång men det har som inte riktigt velat fastna. Men vilken tur att man har en morgontidning som kan påminna den tankspridde och upplysa om att alla verkar veta var dom var just denna dag, jag minns inte mer än att mamma sa att en man hade blivit skjuten i stockholm. Så var va du när du fick beskedet?


20010911 minns jag. Jag hade somnat på soffan hemma i Vendel och mamma väckte mig och sa att ett plan hade krashat i New York. Jag hade en kompis som var i USA som aupair men jag visste inte var så jag ringde hennes föräldrar som sa att hennes familj planerat att resa till New York med ett av barnen blivit sjuk så resan fick skjutas upp.Det finns så klart inget som säger att dom skulle åka just till tvillingtornen men just då ville jag inte ha henne i samma land ens trotts storleken på just detta land.


Ganska konstigt igenligen att inte mordet klarats upp, jag menar mordet på Palme så klart. Otroliga resurser har lagt ner på att hitta mördaren men ändå har ingen dömts för mordet. Min hypotes är att någon sköt Palme och sen fick dom Pettersson och tro att det kan ha varit han. ibland har han sagt att det kan ha varit han men han är inte säker, vad är det för svar på frågan om man dödat någon. Men det är lätt för mig och sitta här och har en massa ideer. Pettersson var dessutom en mycket olycklig person som inte riktigt visste vad han gjorde jämt. han gillade ju sprit och droger har jag förstått, men jag undrar vad som dödade honom. Jag har hört att han hittades med svåra skallskador och att han aldrig återfick medvetandet. Men någon måste ju ha givit han dom skadorna och varför? Det får vi nog aldrig veta precis som vem det var som dödade Palme.

Nu ska jag fortsätta och njuta av min lediga dag

Hej

Av Jenny Nyberg - 28 februari 2011 17:06

Men först av allt  DET ÄR ÖVER- för denna gång

Jag har överlevt helgen men det kan ha satt sina spår. Mitt högra knä knäppte och small mer än vanilgt i går kväll och idag small det nog för sista gången. Något har hänt i knät som gör det svårt att gå i trappor, men jag är fortsatt possitiv och tror nog att går över på några dagar.


Eftersom det är eftermiddagsvecka för min älskade sambo så blir det upp till mig att se till att maten kommer hem från affären och upp på talriken i ätbart skick. Men jag finner inte orken att åka till affären. Ska jag var helt ärlig så vet jag inte riktigt vad jag ska äta, kanske något med kyckling eftersom Daniel inte ser det som god mat.


Elinge Viltspårs kursutbud ligger nu ute på nätet både på elingeviltspar.se och otbk.com

Jag har satt deltagarantalet till max 5 eftersom det kräver mycket mark med viltspår, och ingen ska behöva vara rädd att komma in på någon annans spår om vinden ligger fel. Prova-På tillfällena kommer att rulla igång så fort det är snöfritt om man skulle vilja gå en kurs senare under våren eller sommaren. Alla domare är väckta från sin vinterdvala och dom kommer att finnas till hands om någon vill ha en officiell bedömning i slutet på kursen. Man kan även ta kontakt med mig om man vill ha ett spår lagt på annan mark än vad hunden är van vid och av någon annan än föraren.


Jag ska nog ta mig till affären nu.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards