elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Ett snedsteg räknas inte, eller,,,,

Av Jenny Nyberg - 3 februari 2011 10:53

Ja vad gör man när fantasin tryter, inga recept i världen kan få smaklökarna att dallra igen jo då fuskar man.

Daniel och jag var till Tierp igår och meddans han åkte skidor så handlade jag.

Men jag hade total hjärnsläpp. Tanken var att vi skulle äta fiskgryta i går men av någon anledninga så ville jag inte ha fisk, och eftersom det enda sötningsmedlet som är okej att äta är så svårt att få tag på så kunde jag inte heller göra pannkakor. Jag handlade färdigt och åkte och hämtade Daniel sen fick han besämma vad vi skulle ha till middag, det blev hämtpizza som säker inte är okej att äta. Men vi resonerade så här: om man ska äta mycket fett så kan ju inte pizza vara fel, men jag tror inte det händer snart igen.

Ställde mig på vågen när vi ätit bara för att sporra mig själv. Jag minns när jag bodde i Valbo och jobbade 16-20 timmar om dan, då gick jag ner i vikt men så åt jag mest pizza och hamburgare.


Nej fy på oss och jag lovar att tänka mig för nästa gång som hungern gör det svårt att tänka riktigt.


Har dock bestämt mig för att ta kontakt med en läkare om min onda fot. Den hindrar mig från träningen och så kan jag inte gå så långt med hundarna som jag skulle önska. Men jag har så svårt för att gå till läkare om det inte är akut. Undrar om dom bryr sig något eller bara ber mig gå hem och käka värktabletter. Min önskan vore att få en remiss till Ortopeden och dom kan ta sig en titt på foten eftersom den är opererad, men nu pratar vi om Tierps vårdcentral och då tappade man genast hoppet om att få kvalitetsvård. Jag har alltid hört att dom ska vara så dåliga i Tierp och efter hjärntumörskandalen då en kvinna hade sökt  vård i Tierp men dom upptäckte inte hennes hjärntumör på 6 år, så tror jag ännu mindre om kvaliten där. Men foten gör ont och snart kan jag inte gå på den alls.


Och så ringde dom från jobbet i morse. Jag låg och sov och vaknade inte av signalen. När jag gått med hundarna i morse tog jag upp telefon för att ställa in ringning när äggen var klara, då såg jag att jobbet ringt. Sen ringde dom igen fast flera timmar senare och frågade om i kväll, jag sa som det är att jag jobbar i morgonbitti och kan inte sova när jag jobbat kväll innan en dag.

Kanske ska jag få jobba i helgen.

Återkommer senare

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards