elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 19 februari 2011

Melodifestival eller nått

Av Jenny Nyberg - 19 februari 2011 20:26

Ja här sitter jag med ett glas rödvin i ena handen och fjärrkontrollen i den andra. Frågan är nu gör jag fel om jag tömmer glaset utan att byta kanal, eller ska jag stänga av tven och bara supa mig full till total tystnad?

Jag är av den gamla skolan som tycker att uttagningen ska var en och samma kväll, programmet ska va länge än tillåtet och ingen ska orka vara vaken tills vinnaren har korats, istället ska vi alla titta med stora ögon på löpsedlarna i morgon och genast börja gnälla om att inte rätt låt vann.

Men det är bara min åsikt. Jag tycker att SVT, precis som vissa andra kanalen ,gjort en bra affär i att be tittarna ringa in och rösta, och när man har röstat löart så ska man rösta igen för att få fram den riktiga vinnaren. Lurendrejeri tycker jag.


Nej nu lämnar vi cirkusen runt toner, konstiga kläder och tonbyten och tar oss tillbaka till var som har hänt de senaste dagarna. Min kusin har varit hos oss en natt och två dagar. Skönt att träffa henne igen, det var länge sen och vi hoppas att hon vill komma tillbaka. Vi tog det mest lugnt och sen dagen efter var vill en kortis til stallet och borstade hästarna en stund, vi får fixa en helg när vi kan rida lite och mysa mer med hästarna.

Annars så har det bara varit lugnt och ledigt och nu har var avnjutit en god middag bestående av rökt rådjurslår med rotfrukter i ugn.

Vårt middagssällskap blev sjuk och vi sörjer deras frånvaro och hoppas på snart tillfrisknande.

Nu ska vi se om det är värt att läsa löpsedlarnas skvaller i morn eller om vi bara kastat bort en och en halv timme av våra liv, men som min gode vän brukade säga: den som lever får se, och jag tror jag överlever.

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards