elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Drömmar som inte blev verklighet, och tvärtom

Av Jenny Nyberg - 21 februari 2011 12:03

När jag var liten så älskade jag hästar över allt annat, min dröm var att ha en egen häst som bara jag skötte om. Jag hade turen att få ta hand om grannars hästar och rida dom ibland. Men allt eftersom tiden gick och jag tjatat och tjatat på mina föräldrar att dom skulle skaffa en häst till mig så började jag inse att det aldrig skulle bli så.

Istället började jag intressera mig allt mer för hundar och det var mycket enklare att få en sån. Min familj tog hand om en korsning som senare fick flytta i hos oss för gått. Han var en korsing mellan Collie, drever och troligtvis Gråhund eller Jämthund. Han såg ut som en collie med knorr på svansen. Han var snäll och så men i hans ögon fanns bara pappa och vi andra fick finnas med i bakgrunden. Han blev svårt sjuk och fick avlivas efter en misslyckad operation. Han blev 6 år.

När jag kommit in på min utbildning på Hundskolan i Sollefteå så skaffade vi en valp som var kosning mellan Schäfer o Golden. Han blev stor, hela 78 cm i mankhöjd och han var en trogen. Jag gick alla mina hundkuser med honom och han gillade allt från lydnad till agility, han fick även testa skydd och visst bet han men han hade svårt att se att det skulle vara roligt.

När jag senare flyttade hem igen så hade vi båda blivit lite äldre och klokare.


Jag lovar att fortsätta detta inlägg senare men nu ska jag iväg och träffa en kompis.

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards