elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 21 februari 2011

Här kommer fortsättningen

Av Jenny Nyberg - 21 februari 2011 20:45

Jag var iväg och tog en fika bara men nu är jag tillbaka efter att ha burit in lite ved och ätit middag.


Redogörelse för mina spruckna drömmar var det ja.

Schäferblandisen hette Bamse, men kallades Basse. Han tränades men tävlades aldrig innan han tyvärr fick sluta sina dagar som följd av retrivereksem, bara 4 år gammal. Men det var han som väckte drömmen hos mig att bli polis. Jag vet idag att jag troligtvis aldrig blir det men drömmen har inte slocknat helt men jag tror ändå inte att den går i uppfyllelse.


När jag var liten så sa jag alltid att jag aldrig skulle gifta mig, min anledning var att jag var född till ett namn och det ville jag ha kvar resen av livet. Gud va fel jag hade. 1999 tog jag studenten och senare på hösten samma år bytte jag förnamn, jag hette Pernilla tidigare, mina föräldrar och vissa kompisar kallar mig fortfarande för Pernilla. Och sedan gifte jag mig år 2005 och tog då min mans efternamn som är Nyberg, Pernilla Karlsson förvandlades alltså till Jenny Nyberg. Märkligt


Ja jag vet inte riktigt va jag hade för tanke när jag började det här inlägget men nu är det klart och kommer jag på något nytt så får väl det komma med i morgon när jag skriver lite mer.

Nu blir det att bara ta det lugnt en timme till innan man ska gå isäng så man får en god natts sömn innan jag ska till jobbet i morn. Hoppas det blir en lugn dag för jag är inte upplagd för bråk och skrik denna veckan, det fick jag nog av förra veckan.

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards