elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Vad gjorde du denna dag för 25 år sen?

Av Jenny Nyberg - 28 februari 2011 21:06

Jag ska börja med att säga att jag är mycket intresserad av historia, det är roligt och underhållande att få lära sig mer om hur det var förr och vad som hände innan allt annat hände.

Med det sagt så ska jag erkänna att jag inte rikitgt hade koll på att dagen i dag är just den dagen då statsminister Olof Palme mördades på öppen gata. Men kanske fungerar ursäkten med att jag var 6 år när det hände och hade lite dålig koll på den tiden, så klart så har man sagt det ett flertal gånger under min skolgång men det har som inte riktigt velat fastna. Men vilken tur att man har en morgontidning som kan påminna den tankspridde och upplysa om att alla verkar veta var dom var just denna dag, jag minns inte mer än att mamma sa att en man hade blivit skjuten i stockholm. Så var va du när du fick beskedet?


20010911 minns jag. Jag hade somnat på soffan hemma i Vendel och mamma väckte mig och sa att ett plan hade krashat i New York. Jag hade en kompis som var i USA som aupair men jag visste inte var så jag ringde hennes föräldrar som sa att hennes familj planerat att resa till New York med ett av barnen blivit sjuk så resan fick skjutas upp.Det finns så klart inget som säger att dom skulle åka just till tvillingtornen men just då ville jag inte ha henne i samma land ens trotts storleken på just detta land.


Ganska konstigt igenligen att inte mordet klarats upp, jag menar mordet på Palme så klart. Otroliga resurser har lagt ner på att hitta mördaren men ändå har ingen dömts för mordet. Min hypotes är att någon sköt Palme och sen fick dom Pettersson och tro att det kan ha varit han. ibland har han sagt att det kan ha varit han men han är inte säker, vad är det för svar på frågan om man dödat någon. Men det är lätt för mig och sitta här och har en massa ideer. Pettersson var dessutom en mycket olycklig person som inte riktigt visste vad han gjorde jämt. han gillade ju sprit och droger har jag förstått, men jag undrar vad som dödade honom. Jag har hört att han hittades med svåra skallskador och att han aldrig återfick medvetandet. Men någon måste ju ha givit han dom skadorna och varför? Det får vi nog aldrig veta precis som vem det var som dödade Palme.

Nu ska jag fortsätta och njuta av min lediga dag

Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards