elingeviltspår

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 2 mars 2011 13:13

JA det är sant. För första gången på mycket länge vaknade jag med solen i ögonen och det kändes tydligt att den värmde. Det var riktigt varmt i mitt sovrum och jag fick kasta av mig täcket för att inte rinna ur sängen. Tänk så mycket det gör med ens humör när solen skiner. Jag såg lite snabbt på väderprognoserna under gårdagskvällen och vill det sig väl så kommer vi att ha plusgrader på dagarna resten av den här veckan. Jippi.


Nu på morgonen och förmiddan har jag tvättat lite och eldat. Sen kommer Daniel hem från jakten bara för att byta om och åka till jobbet, när han åkt så packer jag in mig i bilen och åker till Gävle. Jag tänkte kolla lite på Plantagen och Dollar Store, jag blev lite sugen att börja så lite kryddplantor nu när våren har kommit. Jag tror att jag även ska välkomna våren med en "gottiskaffe" från Coffeehouse by George. Det är det i särklass bästa kaffet jag vet och varje chans jag får att få ta en kopp tar jag den just där.

Jag tänkte svänga förbi min gamla arbetsplats också när jag ändå är i krokarna. Det ska bli kul att träffa alla igen ocj så tänkte jag försöka ta mig in på skansen för att kolla lite på "Lagunen" som vi fyllde med muddermassor i somras. Nu är den väl översnöad men det skulle var roligt att se om den sjunkit ihop något.


Jag sitter här och bara ler när jag känner solen värma igenom fönstren och hur Arena försöker leta upp solfläckarna för att få värma sig lite, hon älskar verkligen att få ligga i solen.

Nu kommer nog mannen hem snart.

Återkommer

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards