elingeviltspår

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 21 mars 2011 19:30

Ja som de allra flesta märkte så smygbloggade jag lite från jobbet. Jag brukar vara av den uppfattningen att när man är på jobbet så jobbar man, inte gör en massa annat. Men som den datanörd jag är så bara måste jag kolla runt lite om jag kommer över en dator och om jag inte tror  att någon ser så kan jag skriva några rader.


Som jag sa tidigare så ska jag till Örbyhus och hälsa på den lokala vetrinären, men nu på eftermiddag/kväll så var Daniel ut med Arena och då hade hon bara kissat en gång, men jag tror inte att jag har fel denna gång. Men om hon verkar okej i morgonbitti så avbokar jag tiden.


Då har vi kommit fram till huvudrubriken som denna gång var krig.

De jag menar med det är att skapa en disskution om vi ska skicka våra JAS 39 Gripen till Libyen eller inte.

Jag kan ärligt säga att jag är lite klyven i frågan själv, och det säger jag inte för att helgardera. Jag vet inte riktigt om jag vill att vi alltid ska vara neutrala, men å andra sidan så har man inte skapat sig några ovänner. Risken finns faktiskt för hämndaktioner och det har allt för många oskyldiga fått uppleva. Jag är så klart lite rädd men samtidigt så skulle jag vilja att något land där ute skulle stå mig bi om våra ledare skulle få tuppjuck. Svårt det där tycker jag.


Jag tog mig i kragen och skulle slita pälsen av Booster i lördags, allså rycka honom. Då upptäckte jag att hans päls inte alls var mogen för ryckning, den hade nämligen fastnat igen. Den stackars snälla Booster stod där en liten stund innan han tillslut gav mig blicken med B och sen gick han och kom aldrig tillbaka. Det får bli och ta lite åt gången och med lite tur så kanske han är klar till Österbyutställningen annars får vi satsa på Högbo-Bruk även i år.

Det får bli lilla Tikka som får åka till Västerås om det finns pengar när det ska anmälas.

Nu TV sen säng.

Hej


Av Jenny Nyberg - 21 mars 2011 11:12

Jag tar tillbaka allt jag sagt om att jag skulle ha haft en långsam ledighet. Fy för mitt jobb i dag, men så kan man väl inte älska sitt jobba varje dag.


Fick precis tag i vetrinären.

Jag har misstänkt att allt inte står rätt till med Arenas kisseri, hon vill kissa många gånger under promernaden vilket hon inte gjorde förr. För att vara helt säker så rinde jag och bokade en tid i morgon kl 9. Men då ska jag även ha ett urinprov med mig och hur ska de gå till?

Jag är helt säker på att om jag sticker fram en liten burk under henne när hon ska till då kniper hon ihop och sen kan jag bara drömma om att få några droppar från henne. Med lite tur så hinner hon inte upptäcka burken innan hon kissar. Jag ska göra ett försök i alla fall.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards