elingeviltspår

Alla inlägg den 3 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 3 mars 2011 12:02

Det känns helt underbart när man sittar ut genom fönstren och solen bländar en i snön, för snart är den borta, snön alltså. De senaste dagarna har varit en välsignelse för själen, solen har värmt upp ens djupfrysta inre och all styrka och livsglädje kommer sakta tillbaka. Hundarna vill inte ligga i soffan längre utan gå långa promenader och leka i snön på gårn. Snart är det nog generationsskifte i flockledningen och Tikka tar över efter Arena, men jag tror inte det blir någon blodig strid, Arena har redan nu börjat kliva ner från tronen och mera se sig själv som en lycklig pensionär som bara kan ligga och sola sig hela dagarna. Det är underbart att kunna ha fyra hundar men inga slagsmål, någonsin, dom bara leker så snön yr och tungorna börjar hänga.


Ja det är tur att man inte behövdes på jobbet så mycket denna veckan när våren kom till byn. Och för att inte tala om skidorna, nu börjar ju Skidskytte VM idag också så det blir till att springa fram och tillbaka mellan hundlekar och TV:n, jag bara måste se hur fint vädret än är. Och idag är det både skytte och längdtävlingar. Det ska bli spännande men om jag ska vara ärlig så tror jag mer på Ferry än Ekholm. Jag gillar Helena Ekholm men jag tror att hon precis som jag har riktigt svårt med nerverna om dom har kommit i gungning, men jag hejar på för allt va tygeln håller.

Nu säger dom på TV:n att det är 11 minuter till start och jag är redo med hejarramsor och popcorn.

Sen ska ju tjejerna åka sin stafett klockan 14 så då måste jag vara inne igen och hundarna får en liten vila från springandet.

Återkommer

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards