elingeviltspår

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 16 mars 2011 23:35

Jag hade inte allt för höga ambitioner för denna (ännu en) ledig dag.

Eftersom jag har lite att stå i morgon så ville få kläderna tvättade och min kropp tvättad, så svårt ska det väl inte va och lyckas med det där?

Jag har precis kommit upp från källaren där jag laddade tvättmaskinen och tog en sväng i duschen, uppdraget slutfört skulle man kunna säga. Men jag kunde ha gjort det tidigare, kanske. men som den lata människa jag är så vältade jag tills sista stund och då först infann sig energin. konstigt.

Skit samma, nu är det gjort och jag har för avsikt att hänga tvätten innan jag går till sängs, med lite tur så är den torr i morn och kan få komma med till Sveriges fjärde största stad, Uppsala.

Nu sitter jag här i morgonrock och väntar på min älskade. Med lite tur så blir han inte allt för sen.

Hej

Av Jenny Nyberg - 16 mars 2011 19:01

Jag ska börja med att säga att detta inlägg inte är menat som en argumentation för eller emot kärnkraft. Visst kan jag tycka att det måste finnas något bättre sätt att producera el men jag har själv inga bra ideer.


Men nu börjar jag bli orolig för en ny kärnkatastrof, situationen ser inte bra ut i Japan. Jag tänker först att vi inte kommer att drabbas så hårt även om det skulle utvecklas till en fullständig härdsmälta, eftersom vi ligger så långt bort. Men ett utsläpp kan mycket väl drabba oss om vi har en väldans otur.

Självklart så är det en fruktansvärd katastof som redan inträffat i Japan och många människor har fått sätta livet till, men i slutänden så är jag en egoist som i första hand räddar mig själv och mina anhöriga. 

Jag hade inte fyllt 6 år när tjernobylolyckan inträffade i Ukraina 1986. Men jag har sett vilken påverkan det hade på vårt sätt att leva och hur många människor som fått lida efter att höga halter radioaktivregn fått över stora delar av Europa.

Sen är jag rädd för att världsekonomin inte klarar en kris igen. Allt har blivit dyrare och länder går i konkurs efter den senasta ekosmällen från hösten 2008.

Nog om katastofer nu.


I morgon blir en hektisk dag. Eftersom Daniel har eftermiddagsvecka så ska jag börja dagen lugnt och skönt med att vakna med honom och äta frukost innan han ska till jobbet. Sen börjar jäktet.

klockan 14:45 ska jag va hos husläkarn med min fot, den har visseligen blivit lite bättre men jag känner att  jag inte vill chansa på att det kommer tillbaka och jag måste vänta på en ny tid. Sen ska han få ta en titt på ina öronen. I många år har Daniel mobbat mig för att jag hör så dåligt. Med lite tur så är det enkelt avhjälpt genom att avlägsna de troligen ganska stora vaxpropparna som sitter i vägen.

Sen blir det till att brassa hem lite snabbt för att rasta hundarna och sen åka igen fast denna gång till den stora staden i söder, jag menar Uppsala. Det är dags för länsårsstämma i jägarförbundet, Uppsala Län. jag brukar få åka på stämman nästan varje år och om jag är ledig så är det lite underhållande att sitta och lyssna på när män står och slår sig på bröstet och säger: Jag är bäst hela tiden.

Men jag ser främst fram emot den mycket goda mackan som dom brukar bjuda på. Med lite tur så blir det inte allt för sent och jag kommer hem en stund för Daniel och hinner tända pannan och få lite värme i huset innan vi ska gå till sängs.

Jag det var väl allt för denna gäng.

Hej



Ovido - Quiz & Flashcards