elingeviltspår

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 11 mars 2011 10:00

När jag slog upp gluggarna i morse så snöade det, va är meningen med detta? Hur ska man kunna hålla ett gott humör när vädergudarna bara spelar spratt med en hela tiden. 

Men droppen var igår kväll. Jag var torsdagsvärd och det regn/snöade men jag hade ju min varma jacka som klarar allt, trodde jag. Fan va blöt jag var ända in på huden när jag kom hem. Det tog nästan en timme att få tillbaka värmen i alla kroppsdelar efter att jag kastat av mig alla blöta kläder och krypit ner i sängen. Jag HADE Labbarna med mig till klubben i går och det märks idag. När vi gick på morgonrastningen så var dom nästan för lugna och nu efter frukost så leks det ingenting, jag tror att det förekommer lite träningsvärk. Rocky fick prova hoppet lite i går men eftersom det var is under modden så ville jag inte riskera att han haltade i avstampet och hade sönder något. Jag har blivit mer medveten om hans dåliga höfter efter att han troligtvis fick en av dom ur led tidigare i veckan men med lite träning så ska han nog ha muskler som stabiliserar det hela.

Arena fick än en gång klargöra att hon inte finner någon som helst bra anledning att gå in i rutan bara för att jag ber henne, finns där inge godis så går hon genast vidare och lekar någon annanstans. Jag pratade med en annan som hade samma problem med sin hund och vi skulle kolla om man kunde få hit en instuktör som kunde lära oss hur man gör. Det är ett svårt moment och som man tappar mycket på om man nollar.

Jag har gått in i HUS sektorn på klubben och kommer nu går bredvid för att lära mig innan jag får ta över själv, men det är inte inte att hålla reda på. Det ska till instuktörsmöten och alla kurser ska planeras och kollas, och eftersom jag själv ska ha lite kurser både för klubben och som Elingeviltspår så kommer min sommar och höst och vara fulltecknad. Men jag gillar ju att ha mycket för mig så det ska väl gå bra.

Trotts att jag hade ledigt från jobbet igår så åkte jag nästan 25 mil. Jag fick åka till Gävle en snabbis för att träffa en kille som hade ett jobberbjudande, jag kan inte gå in mer på det än så men jag åkte och träffade honom, kanske, kanske. Sen blev det brottom hem igen för att äta och sen åka till klubben som ligger nästan 6 mil härifrån. Men så blir det ibland.


Nu ska jag fortsätta att njuta av min lediga dag inan jag börjar ladda inför helgens jobb igen.

Hej


Ovido - Quiz & Flashcards