elingeviltspår

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 14 mars 2011 21:49

En underbart tråkig kväll är snart till sin enda och jag har inget vettigt gjort än att elda.

Men nu är det snart slut med det också, veden har tagit slut.

Som tur är så finns det mer nere i slänten men den ska först sågas ner dras upp på pulka, sen klyvas och sen bäras in. som tur är så har vi utvecklat ett mycket välfungerande system för att det ska gå så snabbt som möjligt.

Daniel går ner och börjar såga med motorsågen meddans jag bär ut huggkubben, yxan och den runda ståltrådskorgen som lämpar sig bra för ändamålet. Sen går jag ner med pulkan och börjar släpa upp den sågade veden. När Daniel tycker att det räcker så börjar han klyva veden och jag försöker bära in den samtidigt som den sågade veden ska upp för slänten. Vi brukar få ved för ungefär 3-4 dagar på detta vis.


Nu är det nog inte lång tid kvar tills mannen i mitt liv kommer hem till mig och jag har lovat att hundarna ska vara rastade så han slipper, han rastade dom i morse och lät mig ligga kvar en stund och det var välkommet.

Vi hörs i morn

Hej

Av Jenny Nyberg - 14 mars 2011 19:22

Det är fullständigt skit att jobba som jag gör, man vet nästan aldrig när man ska jobba nästa gång och ännu mindre hur mycket man får i lönebeskedet.

Men man kan se det som ganska fritt, man kan välja om man vill jobba eller inte när dom frågar dig, men ändå svarar man oftast Ja i alla fall.


Men nu har jag en sån där vecka framför mig igen när jag inte har något inbokat och det kan betyda korsdrag i lönebeskedet. Det enda jag kan göra är att söka jobb och hoppas på det bästa.

Och det är precis vad jag gjort.

Denna veckan har jag sökt för ett jobb på ADR haanpää och sen som sommarvik på Forslunds transport. Det måste släppa snart innan jag går under som arbetssökande.


denna veckan är en eftermiddags vecka för min älskade Daniel och jag får sitta hemma ensam på kvällarna. Som tur var så blev vi bjudna på middag hos svårmor i går och jag fick med mig resterna av fiskgratängen och Jasminriset som fick bli både lunch och middag idag. Men i morgon blir det svårt, jag kanske tar en sväng till far och äter något med han.


Daniel tog Rocky och sprang en bit i lördags men med dåliga resultat, han orkade inte hålla samma takt som Daniel. Hunden är i så dålig form att en människa orkar springa längre i högre takt än hunden, det måste va nått slagt rekord på otränad hund. Men som tur är så har den mesta snön och isen försvunnit från vägen så jag har börjat cykla lite med honom, om min fot varit bättre så skulle jag så klart ha tagit mig en joggingrunda med honom men jag väntar tills jag varit hos läkaren innan jag börjar springa. Tikka är i bättre form och tycker att det är lite roligt att springa brevid, jag tycker att det är bra eftersom hon behöver lite mer muskler till sommarens utställningar.


Nu måste jag tända om i pannan och sen kolla lite till på burken innan sängen kallar.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards