elingeviltspår

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Jenny Nyberg - 7 mars 2011 20:02

Jag försöker en sista gång att producera ett inlägg. Jag har redan skrivit två idag utan att få dom att fastna.

I går var vi till uppsala och inhandlade en ny taklampa som jag blev mycket nöjd med. Vi fann den på Bauhaus till en rimlig slant.


Denna veckan blir lite kämpig.

Ledig i dag, men då tog man chansen och fick den mesta tvätten tvättad, jobb i morgon och styrelsemöte på kvällen, jobb på ondag, ledig torsdag men torsdagsvärd på klubben mellan 18 och 21, ledig på fredag och sen jobb hela helgen. Jag ska inte klaga, jag har ett jobb och jag har en hobby, mer än många andra och så har jag ju han som älskar mig och hundarna som avgudar mig, eller jag skulle önska att dom gjorde det i alla fall. Tränade Tikka lite på gården i dag, tränade mest inkallning men utan framgång. Eftersom min fot inte är att lita på så vet hon att jag inte kan komma efter och grabba tag i henne om hon inte lyder, hon springer bara vidare och kommer när det passar henne. Men jag har bestämt mig för att gå en kurs med henne i vår och då gräva lydnad och inget skafs.

Jag hörde på tv:en idag att våren inta alls kommit, man menar nog när det är plusgrader hela dygnet, men jag menar när snön blir mer i blöt form än torr.


Älsklingen och jag har bakat lite nu på kvällen. Det blev kladdkaka som ska avnjutas med en kopp kaffe innan hundarna rastas och jag kastar mig i duschen och därpå i sängen. Skönt att man börjar 7:30 i morn, det blir inte så tidigt som klockjäveln ringer och jag kanske hinner äta lite frukost innan jag måste åka. Eftersom Daniel också jobbar förmiddag så måste jag rasta hundarna, men han kommer hem tidigt och tar hand om dom starxt efter 12.


Nu tror jag nog att kakan är färdig, måste sätta på kaffe.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards