elingeviltspår

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 9 augusti 2011 18:06

Nu är jag då äntligen tillbaka. Jag hoppas att ni inte suttit uppkopplade hela natten och väntat på en fortsättning.


Denna dag har jag  varit till min mor och fått hjälp med att färga håret och klippa topparna lite. Det var nog ett och ett halvt år sen jag klippte mig sist och nu var håret slitet. Eftersom jag är välsignad med en råttgråaktig orginalfärg i håret så brukar jag bättra på den lilla biten av mig själv när ekonomin tillåter. Men nu blev jag tvungen att färga själv i stället för hos frissan, men med lite hjälp så blev det riktigt bra tycker jag. Jag har dessutom bestämt mig för att spara ut håret så det blir riktigt långt, så det blev bara topparna som fick trimmas en aning.

Nej det kommer inte ut någon bild eftersom det är så svårt att knäppa ett bra kort på sig själv. Kanske senare om jag ställer nån hund.


Lite mer info om hur min vecka varit på jobbet.

En del av er kanske även följer mig på facebook där jag brukar uppdatera status varje morgon och kväll, om ni inte gjort det så kommer en liten resumé även om sånt som stått där.


Torsdag: Började 06:00. Lastade Kvarnsveden och åkte till Borlänge.

Trassel ledde till att nästan hela min dag gick åt fanders och jag kom hem till åkeriet sent.

Tog eget beslut om att ligga ute utan ersättning, lastade upp Fors och åkte. Lossade Fors och övernattade inne på fabriksområdet, men jag hade kunnat tänkt en bit till och ställt mig någon annan stans än bredvid järnvägen. Vaknade 03:45 och insåg att jag glömt slagit på värmaren så det  var iskallt i hytten.

Somnade om efter att ha klätt på mig lite kläder.


Fredag: Började 06:00 med att åka hem till åkeriet. Lastade upp Skoghall och åkte mot Värmland. Tog rast i Arboga där jag köpte lite mer mat på OKQ8 och även en ordentlig macka på SUBWAY. Kom till Skoghall, lossade och fick låna duschen på smetköket. Sen var körtiden slut så jag fick stå på brandstationen och sova.

Tog fram min nyinköpta smörgås från OKQ8 i Arboga, men redan när jag öppnade kylskåpen så anade jag rutten skinka. Den var ett par dar gammal och var inte alls duglig som föda längre. 40 spänn i sjön och jag fick sova istället.


Lördag: Började 06:00 med att starta motorn och meddans trycket byggdes upp så försökte jag äta en risifrutti med gaffel. Skeden hade jag glömt på åkeriet i kaffekoppen  .

Åkte till Persberg och lastade, efter lite strul så kom jag äntligen iväg mot Grycksbo. Lossade och ställde in kompassen på gävle och återvände till åkeriet.

Fick ett nytt lass till Skoghall så det blev till att återvända till Värmland.

Efter lite hjälp från snälla kollegor så hittade jag en p-ficka utanför Karlskoga som fick duga som rastplats för natten. Eftersom det var en varmdag så blev det fort varmt när man slagit av AC:en så innan jag somnade så öppnade jag takluckan, men bara en liten springa.


Söndag: Vaknade 04:30 av att det var 12 grader i hytten, takluckan var ju öppen 

På med lite kläder och sova en timme till.

Åkte mot Skoghall, lossade och åkte vidare till Persberg för att lasta.

Åkte till Grycksbo, lossade och så var jag då äntligen på väg hem för att få lite ledigt.

Framme på åkeriet vid 17:30, tankade, plockade ur bilen och parkerade.

Klar


Jag gillar när det är fullt upp, när lassen avlöser varann och körningen bara flyter. Då sitter jag där och rattar mina 60 ton med ett stort leende på läpparna.


Nu är det bara nästa arbetsperiod kvar sen är vicket över för denna sommar. Jag kommer att ha tårar i ögonen den sista dagen eftersom jag har lärt känna så många underbara människor. Dom har alla hjälp mig och ställt upp när jag inte vetat och jag kommer att sakan dom allihop. Men med lite tur så kan vi hålla kontakten även när jag slutat.


En av mina snälla kollegor skickade lite bilder på bilarna som jag kört, jag lägger ut dom.

 

Detta är BUA som jag kört denna veckan. Men det är alltid ett släp tillkopplat även och inget syns på bilden.

BUA är sprillans ny på bilden och kollegan som skickade bilden fick köra premiärlasset med henne.

  Detta är XXF som jag hade för snart 3 veckor sen, nytvättad och fin.


Nu blir det kaffe och cigarett.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards