elingeviltspår

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 23 augusti 2011 21:36

Jag sa i morse att jag skulle ta en tur till Uppsala för att shoppa lite, men när allt var klart med frulle och hundar så infann sig inte lusten längre. det var så lätt att börja plocka med grejor här hemma och så självklart bli sittandes en bra stund med datorn i knät.

Men så kan jag tycka att om man ska va besviken på sig själv så ska det va för något mer allvarligt än att en shoppingtur inte blev av.


I morn bitti är det spårning för en av mina kursare. Hon ska flytta till Umeå till helgen och ville prova ett till Öppenklass spår innan hon åker. Hon kommer väl hem lite men det kanske blir svårt att få till ett officiellt prov då.

Jag ska åka med och denna gången tror han kommer att klara det, jag riktigt känner det i lilltårna.


Sen tänkte jag nog ta mig en tur till stan. Eftersom jag redan är på väg lite efter spårningen så ska det väl inte va så svårt.


Jag ska köpa:

# Skinnstövlar

# Värktabletter

# Ett par jeans

# Ett nytt täcke

sen tror jag nog att det får räcka.

Jag lovar att berätta vad jag fick med mig hem som inte var planerat, det är nog en hel del.


Nu blir det dusch och sen säng.


Hej

Av Jenny Nyberg - 23 augusti 2011 08:44

Ja jag tänkte det men eftersom jag sovit som ett arsle (dåligt) den gångna natten så vill jag bara sova i soffan. Men jag vet ju att det inte är lösningen på problemet så...


Nej jag ska nog ta mig i kragen och åka in till den stora staden.

Jag hade tänkt införskaffa ett par skinnstövlar, men eftersom jag inte riktigt vet vad som är snyggt och inte så skulle jag behöva ett smakråd. Med lite tur så kanske jag kan få en vän att sluta lite tidigare och komma med mig och säga sin åsikt.


Imorse hade jag två rymmlingar.

Båda Griffarna valde att istället för att gå ner på gården för att uträtta sina behov så skulle dom gå upp på framsidan och skrämma slag på de stackars skolbarnen som stod och väntade på bussen. Eftersom busshållplatsen är utanför vårt hus så hör hundarna när barnen står där och dom ville väl bara hälsa. Men en av dom gjorde ett försök att ta sig in i bussen, men jag hann dit och kunde ta till mig hundarna och släppa ner dom på gårn så bussen kunde åka. Det är lite pinsamt när man inte tänker på att barnen står där igen, hela sommaren har ju gått och nu är det lite svårt att vänja sig att när hösten är på väg så ska barnen med bussen.


Jag tänkte ta mig en vända till klubben på torsdag och jag fortfarande är ledig. Det skulle va kul och testa om Rocky kommer ihåg något av Lydnaden och så skulle jag vilja damma av Rockys agilitykunskaper. Han tycker att agility är roligt men eftersom han är så stor så tar han så mycket plats och jag hinner inte med att styra honom. Helt säkert så skulle vi bli mycket bättre om vi gick en kurs, men eftersom jag alf´drig vet hur jag jobbar så verkar det dumt att betala dyra pengar för en kurs som jag kanske bara kan gå några enstaka tillfällen.


Skit samma.

Nu blir det kaffe och cigarett


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards