elingeviltspår

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 29 augusti 2011 16:38

Eftersom jag har bestämt mig för att tatuera mig så har jag letat efter ett bra motiv, men det var inte enkelt.

För många år sen lät jag en vän till familjen rita ett par ögon, det skulle vara ett rovdjurs ögon som antingen var på jakt eller var arg. Ögonen som kom på posten var allt annat än fokuserade, de var avslappnade och såg nästan glada ut.

För snart nästan ett år sen skulle jag ordna med loggan till Elingeviltspår, och jag kan inte rita men jag kunde skissa upp vad jag hade tänkt mig och sen fick ett proffs göra resten.


Nu söker jag dig som kan rita.

Jag skulle vilja ha mitt stjärntecken, Kräftan, på ett snyggt sätt. Den vanligaste symbolen är nog 69 men liggandes, men då tänker jag mer på en erotiskt ställning än ett stjärntecken. Men om man kanske kunde piffa till den lite och få den att se mer stel och kantig så kanske man kan uppfatta den annorlunda.

Ja som sagt, kan du rita och är villig att låna ut dina kunskaper till mig så hör av dig till elingeviltspar@live.com


Hundarna är trötta idag. Daniel och jag gick en promenad med dom på förmiddan och nu ligger dom i en stor hög i soffan och snarkar. Rocky och Booster har visat att dom försvarar Tikka med sina liv om hon skulle bli hotad, bra att veta men när vi är med så kanske det är lugnast om vi får ta striden.


Nu funderar jag på att gå över till grannen och plocka äpplen. Träffade nyss på henne och hon sa att det var okej om vi ville plocka bort dom innan dom faller ner och lockar till sin en massa Rådjur. Man kanske skulle ta en sväng till hästarna och smöra in sig lite, så kanske han inte kastar av mig nästa gång.  


Hej

Av Jenny Nyberg - 29 augusti 2011 13:31

Efter långt och troget funderande så har jag till slut bestämt mig för att låta göra en tatuering på min kropp. Jag har länge tänkt göra en men med min lite speciella hudtyp så kan de bli problem, men jag har nu kollat upp saken och det ska inte vara någon fara för hälsa eller livet.

För bara ett litet tag sedan såg jag entjej som hade en tatuering en liten bit ovanför ljumsken och det tyckte jag va snyggt, så det får nog bli där som jag blir märkt för livet.

Sen var det ju det där med motivet.

Jag har länge sagt att det ska vara något som verkligen är jag, typ en hund eller nått. Men det skulle nog inte va så kul att ha en hund på magen som varit död i 40 år, nej sitället så funderar jag på tassar. En kompis på gymnasiet hade tassavtryck längs ena benet och det tror jag skulle passa bättre.

Ett otippat motiv är nog ett kors och ett hjärta, det skulle då symbolisera min tro på kärlek. Men jag tror att många ser det som kärleken till tron, vilken inte heller är helt fel.


Jag måste få återkomma


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards