elingeviltspår

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 14 augusti 2011 20:00

Ja visst har det hänt en del.

Eftersom det är den 14 augusti i dag så har mitt sommarvik gått ut. Tiden på Forslunds Bulk Transport har varit en underbar tid med många spännande människor som har lärt mig massor både om jobbet och om mig själv. Jag anser att vi lär oss av varandra när vi möts, hur vi uppfattar varann och hur vi bemöter varandra. Alla mina medarbetare har varit helt underbart hjälpsamma och jag hoppas att jag varit tydlig med vilken tacksamhet jag känner för dom. Även andra kollegor har varit till stor hjälp och jag är djupt tacksam.


Min vecka då...

Jo på tordagen fick jag åka till Fors sen hem eftersom det inte fanns så mycket körning, jag mådde lite kymigt och hade inget emot att ta en kort dag för att krya på mig.

Fredag blev lugn med lass till Fors och sen Hallstavik, men eftersom jag inte har samma tempo som de andra rikitigt än så blev jag en aning sen hem till åkeriet. Jag pratade med kontoret och fick beskedet att jag kunde lasta upp till nästa dag. Sen sa man även att om jag var intresserad så kunde jag få jobba kvar på timvik. Det gjorde mig otroligt glad och tårarna rann när jag berättade för mina nära. Det har varit en stämd tid när man inte vetat nått om framtiden, men nu vet jag att om det finns behov så kanske dom ringer mig.

Jag kom ju hem sent och kände inte för att åka hem till Skärplinge bara för att vända bara timmar senare så jag sov kvar i bilen.

Men innan sänggåendet så tog jag Reunulten och for ner på stan för att ta en bit mat, då upptäckte jag att båda strålkastarna hade slocknat. Jag såg inte ett skit när jag körde så jag fick slå på helljus för att hitta tillbaka till hamnen.


Lördag började med Iggesund sen Fors. Jag hade lite otur med vattenslangen i Fors eftersom den lossnade två gånger och båda gångerna fick jag den ganska hårda strålen rätt i pannan, det är sånna gånger man ser sig omkring och hoppas att ingen såg. Fy va blöt jag var när jag sen var på väg tillbaka till åkeriet.

Det var alltså mitt sommarvik 2011.

Men vissa av mina arbetskamrater har jag fått så bra kontakt med att jag inte vill tappa vänskapen med. Dom kommer att finnas kvar i min telefon mycket länge.


Men i dag då...

När jag kom hem i går så åt jag lite för att sedan stumpa i säng. Så jag vaknade ganska tidigt i morse och var helt utvilad. Daniel hade pratat om att åka på en kulstig i Sandviken så det hakade jag på. Denna stigen är riktigt rolig och den är så bra träning inför jakten. Men som vanligt så blev jag slagen av Daniel men denna gång med bara 5 poäng, så det närmar sig att jag ska slå han även i kula.

När vi kom hem så blev det för mig att ta tag i lysena på Reunulten. Det är helt otroligt hur svårt det ska va och byta lampa på en bil. Jag ska erkänna att jag inte lyckats än, jag måste ha hjälp, men det tar emot att åka till verkstad bara för att byta lampor. Men va gör man...

Men en sak har jag fått gjort, jag har planterat mitt lilla träd som stått i vattenkannan nästan hela sommaren så nu var det fina rötter på det.


Middagen i kväll var Duva med Druva. Det var en riktig hitt så nu väntar efterätten.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards