elingeviltspår

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 18 augusti 2011 17:22

Men annat var det för 10 månader sen. När jag blivit uppsagd från dumprarna fanns det ingen som behövde mig. Det är svårt att hålla uppe humöret och viljan när det är så svårt att få tag i ett jobb.


Många har efterfrågat fler kurser både i Viltspår och Skytte. Tanken var att vi skulle hålla en kortare fortsättnings kurs nu i höst men som det verkar så kan det bli svårt att passa i det.


Chefen från Arlanda ringde och ville att jag skulle komma ner till han för att disskutera lön och arbetstid. Det hela verkade lockande men när jag frågade hur stor tjänsten var så kom det fram att han bara kunde erbjuda timvik. Problemet med timvik är ju att jag redan har ett och om jag måste säga nej allt för många gånger så finns risken att dom inte ringer igen.

Jag trivs bra på Forslunds och eftersom jag fått chansen att vara kvar på timme så tänker jag stanna.


Sen ringde planeraren på just Forrslunds och frågade om jag kunde jobba i helgen. Jag blev uppbokade för fredag, lördag och söndag. Det innebär att jag kommer att missa SM skjutningen i Vingåker men jag kommer nog kvala nästa år igen och då kanske jag kan ta semester och åka.


På det SMS som jag fick i eftermiddags så skulle jag till Hylte Bruk i morn och dit har jag varit en gång tidigare, men då körde jag med kompis. Jag har tagit ut vägen på karta och skrivit ner vägnumren så det ska nog gå bra.


Nu har jag tvättat klart allt och med lite tur så hinner allt bli torrt. Väskan står kvar och de mesta är kvar i den så jag tror inte att det ska bli några problem att ligga ute ett par dar.


Som tur är så vet jag att det finns kollegor där ute som hjälper mig om det skulle bli prblem så jag känner mig trygg.

Jag ska dessutom köra en bil som för mig är helt okänd, med så var det med den bilen jag hade med mig till Hylte förra gången också.

Det enda som inte är klart är handlingen, jag måste ta mig en tur till affären för att proviantera mig lite. Men jag har precis gjort klar en matlåda som jag tror kan räcka två gånger med lite tur.


Nej affären var det ja


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards