elingeviltspår

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 17 augusti 2011 21:34

Jag har inte så mycket att förtälja, livet rullar på och jag sitter och planerar inför höstens utställningar och kurser.

Det ligger ett öppenklass prov och pockar på min uppmärksamhet, men det haglar inte om domare så det får bli lite senare.


Jag är lös och ledig och har för mycket tid till mitt förfogande. I går satt jag uppe till nästan 01:00 bara för att Daniel jobbade sent. Konsekvensen blev att jag var sjukligt trött i morse. Det är farligt det här med ledig tid.


Idag fick jag ännu en ägglosning som går till historieböckerna. Det känns lite konstigt att berätta om det här men jag vill bara säga att det inte alltid är så lätt att va kvinna. För ca 3 månader sen fick jag en blödning bakom ena äggstocken i samband med ägglossning och jag tror det blev något liknande denna gång. Värken var så illa att när vi var på väg till sjukhuset så kräktes jag. Som tur var så hann Daniel stanna bilen och jag ramlade ut och fick det i diket istället för i bilen. Sen blev det lite bättre och jag tog beslutet at dom inget kunde göra där utan att jag istället ville hem, så vi vände.

Värken har ännu inte försvunnit men är det som jag tror, samma sak som förra gången, så kommer jag vara öm i några dagar.


Nu är Tikka anmäld till utställningen i Sandviken/Högbo Bruk den 17 september. När jag tänker efter så är det på min vän Erikas födelsedag, måste komma ihåg att gratta henne när jag kommer hem från utställningen.

Jag måste prata lite med Daniel innan jag betämmer om Booster ska få följa med. Det känns fel att ta båda hans jakthundar samma dag och åka på utställing, men med lite tur så får aven han visa upp sig.


Nu vill jag ha kaffe


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards