elingeviltspår

Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 10 augusti 2011 18:53

Tänk om jag måste stå där med skammen i ansiktet igen.

Tänk om det är den där otrevliga kvinnan som står där när jag kommer.

Förra gången fick jag frågan: "Vad har du nu ställt till med eftersom du är arbetslös igen?"

Vad skulle jag svara på det? Jag hade blivit uppsagt pga att pengarna tog slut på det bygge som jag jobbade på. Jag hade skött mig perfekt, jag hade varit med och lärt upp nya chaufförer och jag visste att chefen på bygget var otroligt ledsen för att jag fick gå hem. Och här står en kärring framför mig och antyder att jag inte gjort mitt bästa för att få behålla jobbet. Jag hade en stark vilja att slå hon på käften men det skulle inte va värt det skadeståndet som jag skulle få betala till henne.


Nej jag vill verkligen inte tvingas stå där igen och säga att jag är arbetslös.

Jag vill inte.


Snart har jag packat färdigt väskan tills i morn och sen är det bara att jobba för allt va tyglarna håller för.


Hej

Av Jenny Nyberg - 10 augusti 2011 10:20

Nu börjar paniken stiga i bröstet och ångesten kryper på en. Jag har bara tre dagar kvar och jobba. Det känns tungt.

Men en kompis sa en gång åt mig att sluta oroa mig för sånt jag inte kan rå över, istället bara koncentrera sig på jobbet och göra det bra så jag kanske kan få stanna. En mycket sund tanke men den är svår att leva efter. Och jag vill ju så gärna stanna.


Som sagt, jobb i morn igen och denna gång ska det gå så bra. Får jag samma bil som förra veckan så vet jag ju hur allt fungerar och det ska väl inte va så svårt. Jag vill visa att jag kan och jag ska visa det också.

Tvätten är snart klar, bara en maskin till sen ska jag börja lägga allt i väskan och packa färdigt.


Regnet öser ner här just nu och det ser inte ut som om någon ljusning är i sikte. Tråkigt att bara sitta inne, men jag har kommit på att det går att träna hundarna även om regnet står som spön i backen. Vissa kontaktövningar fungerar bättre inne och nu måste jag dessutom träna Tikka inför utställningen i Gimo. Hon vill så gärna sätta sig ner och det blir inge bra i en bedömmning.

Rocky ska nog få tävla lydnad i höst. Han har börjat fatta vad STANNA betyder och faktiskt stannar han 8 gånger av 10, men eftersom han inte tycker om tandvisningen så kommer vi ändå tappa poäng. Men bättre att tappa dom där det inte finns så många att hämta.


Nu ska jag hänga tvätt och ladda ny maskin.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards