elingeviltspår

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 22 augusti 2011 11:00

Men först en lite rapportering från arbetsperioden som varit.


På fredagen lastade jag upp och drog till Halland, närmare bestämt Hylte Bruk. Mina underbara kollegor såg till att jag kom rätt och dessutom ficka jag hjälp att lossa när jag kommit in på industrin. Tänk vilka stjärnor man jobbar med.

Sen blev den aftonbön och insomning utanför Jönköping för att sedan påbörja resan norrut till Persberg.

Lördag. Väl i Persberg lastade jag upp och hjälpte till vid lastning av en kollegas bil innan jag åkte över skogen till Kvarnsveden för lossning. Jag kom till åkeriet sent och ville bara hem, så efter tankningen så åkte jag hem där sambon bjöd på ett glas vin, ost och kex.


Söndagen började med lastning och sen en liten resa till Hallstavik och sen tillbaka till åkeriet. Efter lite väntetid så blev det lastning och resa till Fors. Klockan var lite över 19 när jag rullande in på åkeriet och kunde konstatera att ännu en arbetsperiod vad över. Undrar när jag får jobba igen, det är ju så roligt.


Nog om det, nu till rubriken.

Varför gråter vi?

Och i vilka tillfällen gråter du?


Jag minns när man var liten och slog sig, visst grät man för att det gjorde ont men också för att man skulle få tröst av en förälder. Den mentala meningen med gråten var att kontrollera vilka man hade omkring sig och om dom var beredda att försvara lilla mig för faror.

Men med tiden så har jag insett att man inte länge gråter för den fysiska smärtan. Nu som vuxen så gråter jag enbart om jag blir känslomässigt berörd av något, en lycklig historia eller om mina känslor blir djupt sårade eller om jag blir väldigt glad för något.

Det är svårt att förklara för en lekman som jag men jag känner att gråten mer är för mig själv än för andra. Nu gråter jag för att jag känner att jag behöver det, men inte för att få medidande från andra.

Och jag kan starkt rekommender det. Efter en ordentlig gråtstund så kan allt vara förändrat och så känns det så skönt när man är klar.


Jag har en känsla om att jag kommer att komma tillbaka till detta ämne fler gånger.


Nu blir det kaffe


Hej



Ovido - Quiz & Flashcards