elingeviltspår

Alla inlägg den 16 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 16 augusti 2011 19:11

Med posten här om dagen kom inbjudan, jag har nämligen kvalat till Riksfinalen i hagelstig. Det hela handlar om figurer på linbana som ska träffas med en hagelsvärm. Inte helt enkelt men jag tycker det är roligt.


Finalen är i Vingåker och jag har insett att jag får åka själv, det är tydligen ingen annan hemifrån som kvalat. Men jag tänkte att eftersom jag kan ratta en stor och tung lastbil till andra sidan landet så ska jag väl kunna åka och skjuta SM på egen hand. Jag har kollat lite på kartor och jag tror det är ca 27 mil dit men eftersom jag inte behöver bry mig i kör- och vilo tider så ska jag nog klara det utan att behöva åka mitt i natten.


Det blir lite spänt eftersom jag kommer att vara helt själv men det är kanske vad jag behöver för att kunna koncentrer mig fullt ut på mitt skytte. Det är alltid trevligt när vi åker på stigar och vi är ett gäng men det är så lätt att börja titta på de andras resultat och gämföra med sina egna, hel knappt eftersom jag inte skjutit lika länge som dom. Sen är jag övertygad om att en tjej inte har samma förutsättnigar som en man att prestera ett toppresultat eftersom vi inte har samma muskelmassa som männen, men oddsen är större i hagel då man inte siktar på samma sätt utan mer svingar in svärmen i figuren.


Jag hoppas i alla fall att jag inte bommar allt för mycket och att jag kan vara nöjd med resultatet. Men det är ju inte första gången jag skjuter en hagelstig så det ska nog gå bra.


Nej det är väl dags för lite sen middag nu va.


Hej

Av Jenny Nyberg - 16 augusti 2011 14:01

Det där med pengar kommer jag aldrig att förstå riktigt, när man inte har några vill man ha mer och när man har dom gör man bara av med dom, varför det?

Jag har ju blivit lite ledig kan man kalla det och då kom ju lönen så läglilgt. Det har varit väldigt knapert här ett tag men efter en sommar bakom ratten så har det lämnat utdelning. Så i morse hade jag kommit på en del saker som jag skulle handla.


Jag har fått låna en bur till bilen så hundarna kan sitta säkert, men jag har ingenting som dom kan ligga på i buren. Och så har jag lessnat på burarna i sovrummet. Vi använder bara burarna nattetid när någon löper för att det inte sa hända en olycka, men nu ligger hundarna i burarna med öppna burdörrar en stund i på natten sen går dom ut och lägger sig någon annan stans. Men när jag vaknar och slänger benen över sängkanten så trasslar jag in tårna i dessa förbannade burdörrar. Jag bestämde mig för att införskaffa en till BIA bädd som kan ersätta burarna.


Vi gick upp, rastade hundar, åt frulle sen drog vi til Jennys Hund och Katt i Valbo för att spendera pengar.

Det blev en BIA och en fäll till buren : 990 kr


Sen for vi till Stadium för att kolla om dom hade några snygga träningskläder. Där fann jag en kortärmad och en långärmad tröja för 199 :-, taget. När jag provade plaggen insåg jag att det var lite kroppsstrumpa över tyget så figuren kom fram på riktigt, hehehe 


Sen blev det häsokost på MAX och sen hem eftersom Daniel skulle jobba eftermiddag. 

Så nu sitter jag här i min kroppsstrumpa till tröja och ser hur lycklliga hundarna ser ut när dom ligger i sin nya bädd istället för burarna.

En bra dag tycker jag så här långt.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards