elingeviltspår

Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Jenny Nyberg - 26 augusti 2011 11:15

Hur kommer det sig att människan aldrig verkar vara nöjd?

Det finns alltid något att gnälla på som vädret, atingen är det för varmt eller för regnig. Det kan gälla jobb, antingen jobbar man för mycket eller för lite.

Jag brukar oftast gnälla på att jag jobbar för lite eftersom jag älskar att jobba, men ibland, när man har ett jobb man inte trivs med, så kan det vara ett skäl även för mig att gnälla lite.


Problemet jag har med ledig tid är att jag har så mycket annat än bara hundarna som kräver mig uppmärksamhet. Ta det här med städning och tvätt tex. När jag jobbade i Uppsala på mitt första jobb så jobbade jag måndag, tisdag, fredag, lördag, söndag ena veckan och bara ondag och torsdag nästa vecka. Det gjorde att jag fick en hel del gjort den långveckan som jag jobbade bara för att dagen ändå var förstärd för att man skulle till jobbet på eftermiddan. Men så kunde jag ta ledigt och bara göra sånt jag gillade under kortveckorna eftersom de mesta blev gjort veckan innan.

Det var tider de men den tjänsten var på 50 % och det gick inte att leva på så jag fick söka mig något annat.

Som tur är så har jag hjälp här hemma med allt då Daniel inte har något emot att ta fram snabeldraken och dra av golen ibland. Men eftersom jag är hemma mycket nu så blir det att jag gör en hel del innan han kommer hem.


Jag funderar på att ta mig en fylla i helgen.

Grannen och jag har ett längre tag nu sagt att vi ska ta en kväll med bara tjejsnack och en eller flera vinare. Det kanske skulle passa denna helgen för henne, ska fan fråga. Annars får jag väl dricka i min ensamhet bara för att fira att jag tog min igenom denna veckan.

Som Daniel sa för 10 år sen: Vi kan fira att det är sista lördan denna veckan.

Sant


Nu får det bli kaffe


Hej

Av Jenny Nyberg - 26 augusti 2011 09:07

Och som det verkar så blir detta min första lediga helg på en månad. Lite tråkigt tycker jag nog allt att det är eftersom jag verkligen älskar mitt jobb, men visst ska det bli skönt att få tillbringa en helg hemma med älsklingen.

Och dessutom så är det inte så långt kvar till han åker till norrland och jagar. Då blir jag själv med hundarna i nästan en vecka och då saknar jag honom något alldeles väldigt.


Min lilla leksak har börjat fungera, men bara lite. Det är nu bevisat att jag har helt otroligt dålig mottagning i detta hus och vad det kan bero på vet vi inte men med lite tålamod så ska det nog gå. Jag har nu lekt upp batteriet på den två gånger under dessa dagar jag haft den hemma men det finns ju så mycket roligt man kan göra på den.


Hundarna har haft sin högsommarvila nu och jag har börjat anmäla till lite av varje.

Tikka ska på utställning i Gimo den 11 september, sen kommer jag inte i håg om jag redan anmält henne till Sandviken men tanken är at hon ska ställas där med. Jag har ännu inte bestämt mig för om Booster ska få följa med. Han ser inte vacker ut i pälsen men han har ju sin utstrålning så kanske det går ändå.


Sen blir det nog lite lydnadstävlade framöver.

Rocky ska få försöka igen på Lydnadsklas 1, och jag tror nog att han ska klara det denna gång eftersom han numera kan alla moment.

Arena vill ju också göra nått men jag tror inte att hon får tävla nått mer, hon är lite till åldern kommen och jag känner inte för att börja träna henne hårt igen efter så lång tids vila. Hon får gå hemma och skrota och så ska hon få följa med på fotograferingen nästa helg.

Hoppas bara att jag hittar dit.


Nu blir det lite TV innan städningen kommer igång.


Hej

Ovido - Quiz & Flashcards