elingeviltspår

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

En långpromenad i skogen och tråkiga nyheter

Av Jenny Nyberg - 30 augusti 2011 16:36

Denna veckan har vi slutit ett avtal här hemma, vi ska motionera lite innan Daniel åker till jobbet. I går gick vi med hundarna kopplade en vända på byn så idag tänkte vi göra något annat. Eftersom jakten bara kommer närmare och närmare så tog vi lilla Tikka och gick till skogs.

Hon släpptes i en del av skogen som inte ännu blivit avverkad så det fanns en hel del spår och lukter men inget verkade färskt. Hon hade och göra ett tag och efter några timmars vandrande så tog vi vår blöta hund och våra blöta kängor och åkte hem. Nu ligger hon i soffan med huvudet på en Labrador och sover djupt.


Idag har vi fått bekräftat att en jaktkamrat fallit offer för Cancer. Han var på bättringsvägen men så kom allt tillbaka igen och han orkade inte ta upp kampen igen. Han var en bra kille och jag kommer att sakna honom mycket. Mina tankar finns hos hans nära anhöriga som nu måste hantera allt i livet utan honom.

Jag är tacksam för att ha fått haft honom som vän.


Nu till något annat.

Ikväll ska vi åka till klubben och skämma ut oss.

Rocky och jag ska tävla i Agility. Det en bara på skoj och jag tyckte att det var ett bra sätt att aktivera den lite småfete kastraten. Kraven är att varken hund eller förare ska ha startat officiellt och det har vi nog inte. Tanken fanns på den tiden när jag tränade agility med han men jag insåg nog att jag inte skulle orka springa runt en massa. Vi får se om jag överlever eller inte.


Livet som ledig går mig på nerverna. Jag har gjort allt för att få tiden att gå men nu är det slut på tidsfördriv. Och med lite otur så kanske inte jobbet kommer igång innan vintern. Det skulle va bra om jag fick köra mer kontinueligt innan halkan kommer.

Idag pratade jag med Arlanda och dom skulle nog behöva en timis till så han skulle höra av sig när allt var klart från hans chefer. Men jag tänker mycket på hälsorisken med att jobba på en plats med så mycket partiklar i luften, lätt för mig och säga som är rökare, men ändå.


Nu blir det middag innan vi ska till klubben.


Hej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny Nyberg - 31 december 2012 21:46

Jo det är väl ändå så. Detta är sista dagen på detta år 2012. För er som inte var uppmärksamma så kan jag meddela att den 12 december i år var sista gången på 100 år som vi kunde skriva samma siffra i år månad och dag:12-12-12. Men vad gör väl det....

Av Jenny Nyberg - 28 oktober 2012 20:28

Jo det har varit glest mellan inläggen här på bloggen, ändå har det hänt lite saker. Jobbet är det samma, tankar flygplan och gör mitt bästa för att få nog med timmar för att kunna försörja mig. Hundarna är oxå dom samma. Gamla Arena är s...

Av Jenny Nyberg - 4 september 2012 19:10

Jodå minsann, hon har inte helt glömt bloggen, men den har fallit på prioriteringsskalan. Men nu ska det gnällas och skrytas som bara den. Ni får gärna ha i åtanken att det var en månad sen jag bloggade sist.   Jaha ska vi börja med lite gnäll ...

Av Jenny Nyberg - 4 augusti 2012 19:19

Jo, det märks att Juli är över, för jag har varit ledig idag.   I mitt förra inlägg spånade jag runt lite om hur många timmar jag jobbat i Juli, nu vet jag 212,75!!! Som sagt, jag längtar till löning 24/8.   Eftersom dagen var ledig så gjorde...

Av Jenny Nyberg - 29 juli 2012 23:20

Roligt va? Och ni som inte förstår, läs föregående inlägg Hej...

Ovido - Quiz & Flashcards