elingeviltspår

Alla inlägg den 8 april 2011

Av Jenny Nyberg - 8 april 2011 18:05

Igår när jag satt här och skulle se den där filmen som jag berättade om så blev det strömavbrott, så lägligt. först tänkte jag att det kommer nog tillbaka snart men så fel jag hade. Jag satt en stund i mörkret och väntade och väntade men där fick jag sitta och vänta. När Daniel kom hem hade avbrottet varit i nästan en timme. Vi chansade och åkte till affären för att handla något som gick att äta kallt eller göra i ordning vid öppna spisen. Det blev grillad korv i bröd.

Nu är det mat.
Hej

Av Jenny Nyberg - 8 april 2011 13:40

Eftersom jag inte får arslet ur vagnen så sitter jag här med datorn i högsta hugg och bloggar om allt men oftast inget. Så ringer telefonen, det var från Forslunds Bulkltransport. Dom hade en körning åt mig i morgon.

Häftigt tycker jag.

Jag ska då äntligen få börja köra lite och lära mig produkthanteringen och fordonen.

Det blir min första erfarenhet med trailer, men eftersom jag har en annan bil med mig så kan han nog ge mig lite tips.

Dom hade även kommit fram till vilka veckor jag ska få jobba i sommar. Det blev från vecka 25 till vecka 34, nio veckor, perfekt.

Jag har jobb till den 28:e augusti.

Jag är så lycklig.


Detta betyder att jag kommer att köra kurserna mycket snart och sen blir det nog mer kurser i höst.

Hej

Av Jenny Nyberg - 8 april 2011 11:12

Någon verkar vilja mig illa, eller i alla fall den någon som styr över vädret. För att jag ska få dagarna gå när jag bara sitter hemma så måste jag ta en "Att göra" lista. I går stod det lite på den listan och idag hade jag bestämt mig för att få lite gjort eftersom stormen hindrade mig i går.

Man kan tycka att det finns så mycket att göra inne men jag vill verkligen tvätta min bil, men nu regnar det här. Jag vägrar tvätta blien i regn eftersom det är så svårt att se något bra resultat när den hela tiden blir blöt igen. Men för min egen skull så borde jag kanske ta i tur med något inne.

Ska väl försöka då

Hej

Av Jenny Nyberg - 8 april 2011 09:06

Det kan låta lite konstigt men i detta hus så har vissa individer svårt med bajseriet när det stormar. Lilla Tikka valde att hålla avfallet inne under hela dagen igår. Jag tror att det kan ha varit just blåsten som var boven i dramat. På mogonen när jag gick blåste det visseligen men sen under eftermiddagen tog det i så jag trodde taket skulle lyfta. Jag gick en lite sväng med henne vid 14 tiden och då försökte hon kröka rygg men blåsten var nära att välta henne och då fick det va.

Denna morgonen var det stålande solsken och dom fick springa på gårn en stund.

Man kan riktigt se på Arena att hon trivs ute. Om hon får gå och strosa i sin egen lilla värld så skulle hon va ute hela dagarna, men hundgården är inte så populär, där sitter hon vid dörren en lång stund sen lägger hon sig ner och blir sen liggandes på samma ställe i flera timmar.

Men nu fick dom springa och leka och visst, Tikka krökte rygg.


Idag blir det till att tvätta och städa bilen. Om jag gissar rätt så kommer det att ta flera timmar men sen är det klart. Jag hoppas att jag kan hålla den fräsch i fortsättningen, det skulle va roligt.

Så där frukosten är nere och dagens första cigg är utbrunnen. Dags att skrida till handling.

Hej 



Ovido - Quiz & Flashcards