elingeviltspår

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Jenny Nyberg - 15 april 2011 15:30

Ja och när jag har bestämt så blir det så, om jag får bestämma. Och vad är det då som jag har bestämt, jo, nu är det vår på riktigt och jag kan till och med sträcka mig till och säga att just idag är det dessutom försommar. Men visst kan vi vänta oss ett bakslag eller två. I morse när jag skulle åka till jobbet fick jag skrapa is från rutan innan jag med säkerhet såg vägen. Men innan klockan blivit 10 så var det flera plusgrader och bilarna blev skollheta om dom stod i solen.


I går var jag till klubben och var torsdagsvärd. Det var lika roligt som vanligt trotts att inte så många kom. Men man blir sugen och träna när man ser så duktiga alla är med sina hundar. JAg har en lite förhoppning om at kanske tävla Rocky och få 1:a priset, men med jobb och allt få är väl frågan om man kommer att ha så mycket tid och ork över.


I morgon är det fest med jaktklubben. Det ska bli skojigt. Ingen ska inbilla sig att vi bara dricker saft och äter kakor på dessa fester, även om man sällan är stupfull när kvällen är till enda. Men jag hoppas innerligen att han som inte kunde hålla maginnehållet nere förra året tar det lite lugnare detta är.

Det tråkiga är väl att utställningen i västerås är sen på söndagen. Jag tror inte i min vilda fantasi att jag är körklar så tidigt på morgonen efter att jag kan åka, så jag anmälde inte någon hund. Istället ska lilla TIkka få sin debut på Vallentuna utställningen och sedan Österby som är dagen efter. Jag tror att hon kommer att tycka att det är precis lite tråkigt nu som hon tyckte som valp, men jag har lovat uppfödaren att hon ska ut på utställningar detta år. Booster får nog vila ända till i höst. Han kanske får åka till Sundsvall i oktober. Han ser förskräcklig ut i pälsen och det finns inget att göra än att vänta till den behagar släppa nästa gång.


Nu sitter jag hemma hos pappa och väntar på att mina nyinköpta sommardäck får komma på fälg. Med lite otur så hinner dom inte  eftersom det är sista dagen för däckbyte och alla är sent ute och då får jag komma och hämta dom på måndag.


Nu väntar lite fika.

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards