elingeviltspår

Alla inlägg den 22 april 2011

Av Jenny Nyberg - 22 april 2011 19:36

Ja det var idag som det smällde som bara den i Fagerviken, Hållnäs. Vår årliga jaktstig gick av stapeln och det var även kretsmästerskap. Jag tror att jag kom undan från alla priser i år, så klart är det roligt när man vinner något men när man inser att man vann bara för att alla de andra  hade deras sämsta dag på länge då är det inte lika roligt. Jag vann jaktstigen i gåvastbo förra året och då hade jag skjutit bra. Om jag inte minns fel så hade jag tappat 5 hagel på hela stigen, så jag vet att jag kan.

Men så var inte fallet i dag. Jag vet inte riktigt vad jag fick för resultat men jag vet att det var dåligt, mycket dåligt. Men det är roligt när det smäller och om man ser det som träning så blir det lite roligare när man träffar rätt.


Eftersom vi varit på jaktstig hela dagen så har hundarna fått tagit det lugnt i dag. Griffarna har lekt som tokar i hundgårn märkte vi när vi kom hem. Mattorna låg utdragna, lastpallen hade flyttats en bra bit och små gropar var grävda i gruset. Jag vet vilken som gjort vad, Tikka har grävt groparna, Booster har dragit ut mattorna och flyttat på lastpallen. Dom trivs bra i hundgårn och jag tycker att det är skönt att dom kan hålla sams.

Nu ska jag ta mig ett glas vin och kolla på Så ska det låta

Hej

Ovido - Quiz & Flashcards